• ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
  • کد خبر: 2853
  • readingTime: ۲ دقیقه
عزیزمحمدی

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: همه ما باید خلق کننده ثروت باشیم. بیش از ۸۳ هزار واحد صنعتی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند که ۴۴ هزار مورد از آن در شهرکهای صنعتی مستقر هستند. تعدادی از این واحدها از چرخه تولید خارج شده اند که امسال حداقل باید ۲ هزار واحد را به چرخه تولید بازگردانیم. 

به گزارش ایراسین، محمدعلی عزیزمحمدی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پاسخ به تعریف توسعه پایدار گفت: مفهوم توسعه پایدار در ادبیات رایج، رابطه بین محیط زیست، اقتصاد و اجتماع معنا می شود و مفهوم توسعه عمدتا بر پایه تئوری های رشد اقتصادی و نوگرایی متناظر بر آن است.
عزیز محمدی در گفتگو با ایراسین،  با بیان اینکه توسعه پایدار، نیازهای زمان حال را بدون به مخاطره انداختن توانایی نسل های آینده برطرف می کند تصریح کرد: مفهوم پایداری به در نظر گرفتن علائق دو گروه (نسل آینده بشری و سایر گروه های جاندار) است که معمولاً نادیده گرفته می شود.
وی با نیم نگاهی به تاریخچه استراتژی توسعه صنعتی در ایران گفت: طی سال های اخیر وزرای صنعت و معدن به مبحث استراتژی توسعه صنعتی پرداخته اند و با کمک هیئت علمی دانشگاه شریف، استراتژی را در این خصوص تدوین کردند و وزرای دولت بعدی نقدهایی بر آن وارد کردند، بنابراین ما در حوزه صنعت و معدن استراتژی داریم.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه توسعه صنعتی وابسته به آینده پژوهی است اظهار کرد: امروز صنعت باید در مرزهای دانش و با اتکاء بر فناوری مبتنی بر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند.
عزیزمحمدی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ مدیریت جهادی در جامعه گفت: همه ما باید خلق کننده ثروت باشیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس شعار رونق تولید با کمک انجمن ها، بخش خصوصی، سازمان نظام مهندسی و ذی نفعان سند راهبردی بخش معدن و صنعت را تدوین کرده است.

وی افزود: وزارت خانه در سال رونق تولید هفت محور و ۳۱ برنامه اجرایی را در پنج سطح کلان هدف گذاری و تعیین کرده است.
عزیزمحمدی در تشریح این هفت محور عنوان کرد: توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل با ده برنامه، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن، توسعه فناوری شرکت های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری با پنج برنامه، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری با سه برنامه، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت با تعریف شش برنامه و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه هفت محور تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
این مقام مسئول در پایان گفتگو با اشاره به دو ماموریت سازمان صنایع کوچک گفت: این سازمان در اقصی نقاط کشور بالغ بر ۸۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی احداث و زیرساختهای استقرار آن ها را فراهم نموده است. علاوه براین، بیش از ۸۳ هزار واحد صنعتی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند که ۴۴ هزار مورد از آن در شهرکهای صنعتی مستقر هستند. تعدادی از این واحدها از چرخه تولید خارج شده اند که امسال حداقل باید ۲ هزار واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =