آیین  بهره برداری از انتقال پساب تصفیه خانه مبارکه به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با حضور اردکانیان وزیر نیرو

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اینکه فولادمبارکه بدون آب نمیتواند به کارش ادامه دهد، گفت: درخواست دارم با طرح انتقال آب از چم آسمان به فولادمبارکه موافقت شود.

به گزارش ایراسین، حمیدرضا عظیمیان امروز در آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب مبارکه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری دولت در مجتمع فولاد در خلال جنگ میلیاردها دلار بوده و ما سهم بالایی در تولید کشور داریم.

وی ادامه داد: فولادمبارکه چندین میلیون خانوار را در اقصی نقاط کشور تحت پوشش دارد و ما مطلقاً به هیچ تاجری ورق نمی‌فروشیم و طی سه دهه فعالیت خود از مسئولیت خود خارج نشده ایم.

مدیرعامل فولادمبارکه افزود: فولادمبارکه ‌اکنون ۲۵ هزار نفر پرسنل دارد که از سنگ‌آهن تا ورق رنگی را تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: فولادمبارکه از لحاظ جایگاه بر پله دوم بورس قرار دارد و از لحاظ پرداخت مالیات در سال هزار و ۵۰۰میلیارد تومان داشته و در شفافیت کامل به سر می‌برد.

عظیمیان با اشاره به اینکه در این سه دهه به این علت که با مشکل کم‌آبی روبرو بوده‌ایم اما فولاد مبارکه نگاه بخشی نداشته و همواره در کنار وزارت نیرو بوده است، تاکید کرد: در سال 1380 نزدیک به سه میلیون تن فولاد با ۱۷ میلیون مترمکعب آب داشته‌ایم که اکنون این میزان به 6.9 میلیون تن با همان میزان آب رسیده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی شرکت آبفا پساب ۹ شهر به فولاد مبارکه منتقل می‌شود.

این مدیر صنعتی با تاکید براینکه فرآیندهای مصرف آب را در کف استانداردها آوردیم و بیشتر از فضای سبز به درختان توجه کرده ایم.

وی در ادامه با شاره به تکمیل و بهره برداری از سد تنظیمی کوهرنگ 3 نیز اظهار داشت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با سرمایه گذاری ٤٨٠ میلیارد تومانی فولاد در این طرح موافقت شد و تا امروز ٦٤ میلیارد تومان این هزینه را پرداخت کرده ایم.

عظیمیان افزود: فولاد مبارکه همچنین ١٢٠ میلیارد تومان بابت خسارت کم آبی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چندی پیش تاکید کرد دولت تا زمانی که فولاد تولیدش متوقف نشود از آن حمایت میکند، گفت: در شرایط تحریم کشور  فولادمبارکه یک هزار و 500 میلیارد تومان بابت واردات الکتروگرافیت مورد نیاز فولاد هزینه کرده است.

مدیرعامل فولادمبارکه گفت: مشکل ما مشکل وزارت نیرو و مشکل وزارت نیرو مشکل ما است و به همین خاطر نیاز به همیاری و همکاری دولت داریم.

وی افزود: فولادمبارکه بدون آب نمیتواند به کارش ادامه دهد، درخواست کرد با طرح انتقال اب از چم آسمان به فولادمبارکه که اضافه برداشت آب نیست و تاکنون ٥٠ درصد آن اجرا شده موافقت شود.

عظیمیان همچنین با تاکید بر اینکه صورت وضعیت کوهرنگ ظرف ٢٤ ساعت پرداخت می شود، تصریح کرد: کوهرنگ سه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =