• ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
  • کد خبر: 2743
  • readingTime: ۱ دقیقه
مونسان

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی پله سوم اقتصاد را دربرمی گیرد گفت: گردشگری بهترین ابزار برای سرمایه و ارزآوری است ولی با اینکه در مورد آن بسیار صحبت شده اما متاسفانه هنوز در الویت های ما نیست.

به گزارش ایراسین، علی اصغر مونسان امشب در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:رونق و تحرک اقتصادی در پرتو جذب توریسم و گردشگر است و اگر به آمارهای جهانی نگاه کنیم این مساله به خوبی روشن می شود.

وی گفت: هم اکنون در به ازای هر ۱۰ شغل، یک شغل مربوط به گردشگری است و این در حالی است که گردشگری به همین جا منتهی نمی شود و مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ و تفریحات و ورزش را هم دربرمی گیرد و منجر به جذب توریسم می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد:یک گردشگر می تواند بهترین مبلغ برای ایران باشد و به عنوان سفیر فرهنگی آنچه را که باید در این دنیای دروغین هجمه های دشمنان به درستی انتقال دهد.

مونسان گفت: ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظایف اصلی دولت ها به شمار می رود و گردشگری می تواند این وظیفه را به نحو احسن ایفا کند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ناشناخته ها، طبیعت و بوم گردی از جمله  بسته هایی است که می توانیم به گردشگران ارایه دهیم و اکنون با توجه به توسعه گردشگری حدود یک میلیون و ۵۶۰ واحد اقامت بوم گردی در کشور فعال است و توانسته کمبود اقامتگاه را در ایران پوشش دهد و از این لحاظ پیشرفت خوبی حاصل شده است.

وی از بررسی طرح جامع ملی گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و گفت : این طرح در کمیسیون های ملی دولت در حال بررسی است و قرار است  به صحن مجلس بیاید تا بتوانیم طرح راهبردی کشور را تبیین کنیم و به اهدافی که می خواهیم در این زمینه برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =