شرکت گازپروم

عرضه گاز روسیه به اروپا ک پس از توقف ۱۰ روزه از طریق اوکراین از سر گرفته شده است، امروز نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافت و به ۴۲.۱ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت گازپروم روسیه (GAZP.MM) اعلام کرده است که عرضه گاز این شرکت به اروپا به وسیله اوکراین از طریق نقطه ورودی Sudzha روز شنبه برابر با ۴۲.۱ میلیون متر مکعب (میلی متر مکعب) بوده است.

این در حالی است که حجم گاز انتقال یافته از طریق نورد استریم روز گذشته برابر با ۴۱.۹ میلیون متر مکعب بوده است بنابراین حجم گاز انتقال یافته امروز کمی بیشتر از گذشته است.

گازپروم گفت که درخواست تامین گاز از طریق نقطه ورودی سوخرانوفکا توسط اوکراین رد شد.

پیشتر این شرکت اعلام کرده بود که روسیه پس از وقفه ۱۰ روزه در انتقال گاز به کشورهای اروپایی، عرضه گاز خود به قاره سبز را از سر می‌گیرد. با این حال داده‌های شرکت گاز پروم، شرکت دولتی روسیه، نشان می‌دهد تنها ۴۰ درصد ظرفیت خط لوله نورد استریم برای گازرسانی به اروپا استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه پمپاژ گاز از طریق بزرگترین خط لوله خود به اروپا را از روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه پس از یک قطعی ۱۰ روزه از سر گرفت و نگرانی‌های فوری اروپا برای عرضه زمستانی پس از هشدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش بیشتر یا توقف جریان، برطرف شد.

عرضه گاز از طریق نورد استریم یک، که از زیر دریای بالتیک به آلمان می‌رود، برای تعمیر و نگهداری در ۱۱ ژوئیه متوقف شد، اما حتی قبل از آن قطع، در یک مناقشه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، جریان به ۴۰ درصد از ظرفیت خط لوله کاهش یافته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =