اتحادیه اروپا پرچم

یک مقام اتحادیه اروپا و چهار تاجر به رویترز گفتند که اتحادیه اروپا می‌تواند واردات و ترانزیت مقداری نفت کوره از روسیه را حدود شش ماه قبل از ضرب‌الاجل برنامه‌ریزی شده ممنوع کند. واردات و ترانزیت زغال سنگ روسیه از ۱۰ آگوست متوقف می‌شود و این توقف ممکن است شامل نفت کوره نیز بشود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک مقام اتحادیه اروپا و چهار تاجر به رویترز گفتند که اتحادیه اروپا می‌تواند واردات و ترانزیت مقداری نفت کوره از روسیه را حدود شش ماه قبل از ضرب‌الاجل برنامه‌ریزی شده ممنوع کند.

اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی روسیه را از ماه مارس و پس از اینکه مسکو هزاران نیرو را به اوکراین فرستاد، کاهش و با ممنوعیت کامل از فوریه ۲۰۲۳ موافقت کرده است.

با این حال، واردات و ترانزیت زغال سنگ روسیه زودتر یعنی از ۱۰ آگوست متوقف می‌شود. این توقف ممکن است شامل نفت کوره نیز بشود.

ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا بر اساس کدهای به اصطلاح نامگذاری ترکیبی (CN) است که توسط گمرک استفاده می‌شود. یکی از کدهایی که برای ممنوعیت زغال سنگ استفاده می‌شود، کد ۲۷۰۷ است که به این موارد نیز اشاره دارد: «روغن‌ها و سایر محصولات تقطیر قطران زغال سنگ با دمای بالا؛ محصولات مشابهی که وزن ترکیبات معطر در آنها بیشتر از وزن ترکیبات غیر معطر باشد.»

کد گمرکی توسط صادرکننده کالا اعلام می‌شود.‌ به طور معمول، فرآورده‌های نفتی پالایش شده از نفت خام دارای کد CN متفاوتی هستند. با این حال، نفت کوره حاوی مواد آروماتیک است که تقریباً همیشه درصد آن بیش از ۵۰ درصد است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا به رویترز گفت که برخی از فرآورده‌های نفتی که از تقطیر زغال سنگ تولید نمی‌شوند نیز می‌توانند تحت کد ۲۷۰۷ طبقه‌بندی شوند، البته این به شرطی است که دارای شباهت‌های شیمیایی متناسب باشند.

یک تاجر که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: «اکنون فقط حجم کمی از نفت کوره از روسیه مستقیماً به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مقصد عمده محموله‌های حامل نفت کوره روسیه در ماه‌های اخیر به مرکز نفتی امارات متحده عربی در فجیره و زیرساخت‌های انتقال کشتی به کشتی در بندر کالاماتا یونان بوده است.

به گفته تاجران، در صورت ممنوعیت زودهنگام واردات نفت کوره روسیه توسط اتحادیه اروپا، خریداران می‌توانند محموله‌های بیشتری را برای انتقال کشتی به کشتی به بازار آسیا هدایت کنند.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های Refinitiv نشان می‌دهد که در ژوئن، تنها حدود ۵۰۰ هزار تن از مجموع ۳.۵ میلیون نفت کوره صادراتی روسیه به طور مستقیم از بنادر روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا عرضه شده است.

بیش از یک چهارم از این ۵۰۰ هزار تن در ماه گذشته از روسیه به استونی و لتونی ارسال شده است که محصولات نفتی را ذخیره و به مقاصد دیگر منتقل می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =