هلال احمر و تب سنجی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از طراحی سامانه نرم افزاری عملیات هوشمند حوادث در هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهدی ولی پور گفت: با استفاده از سامانه عملیات هوشمند در هنگام وقوع حوادث، ۴۶ لایه اطلاعاتی فعال شده و نزدیک‌ترین تیم‌های ارزیاب اعزام می‌شوند.

وی افزود: با وارد کردن مختصات جغرافیایی منطقه در این سامانه تحت تاثیر در حوادث و سوانح طبیعی نظیر زلزله یا سیل، می‌توان به اطلاعات خانوار و جمعیت منطقه حادثه دیده به تفکیک مرد و زن دسترسی پیدا کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: پس از فعال سازی این سامانه، لایه‌های اطلاعاتی، نزدیک‌ترین خانه هلال، مرکز امدادی و پایگاه امداد و نجات نمایش داده شده و بلافاصله تیم‌های ارزیاب امدادی به محدوده تحت تاثیر اعزام خواهند شد.

به گفته ولی پور، برای اعلام گزارش حادثه به تیم‌ها و نیروهای متخصص و آماده در پایگاه، یک پیام صوتی ارسال می‌شود که پس از دریافت آن بر روی تلفن همراه نجاتگران و تعیین محل اعزام بر روی نقشه، عملیات امداد و نجات آغاز می‌شود.

این نرم افزار با داشتن ۱۰ زیرسامانه امکان مدیریت هوشمند عملیات‌ها را در اختیار مراکز EOC هلال احمر قرار می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، بهترین خدمات به آسیب دیدگان ارائه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توسعه این نرم افزارها می‌توان نسبت به مدیریت انواع حوادث توسط سازمان‌های همکار اقدام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =