وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه فیبر نوری قم توسط رئیس جمهور گفت: با راه اندازی این طرح و از امروز ۷.۵ میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفتند.

به گزارش ایراسین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آئین افتتاح پروژه فیبرنوری قم که در دومین سفر استانی رئیس جمهور و با حضور آیت الله رئیسی انجام شد، افزود: قم پس از گلستان دومین استانی است که زیر پوشش کامل فیبرنوری قرار می‌گیرد.

عیسی زارع پور تاکید کرد: تا پایان امسال ۱۴ میلیون از خانوارهای کشور زیرپوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.

زارع‌پور با بیان اینکه ظرفیت شبکه مادر کشور در دولت سیزدهم ۹۰ درصد با تجهیزات صددرصد ایرانی افزایش یافته است، گفت: ایران جز ۵ کشور در جهان است که توانایی ساخت تجهیزات فیبرنوری را داراست.

وی اضافه کرد: اکنون در ۵۰۰ شهر کشور که ۷۰ درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود شبکه فیبر نوری در دست اجراست که در ۱۵۰ شهر این طرح به‌صورت کامل اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: طبق قانون هر سال باید ۴ میلیون نفر از مردم کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار بگیرند.

زارع‌پور ادامه داد: این فناوری در مرحله اول سرعت استفاده از داده‌ها را تا هزار مگابیت افزایش می‌دهد که ۱۰۰ برابر سرعت کنونی اینترنت در کشور است و سرعت بارگذاری محتوا نیز تا ۴۰۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پروژه فیبر نوری استان قم، خاطرنشان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه، ۴۳۵ هزار نفر از خانواده‌های قمی تحت پوشش قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری استان قم افزون بر ۳۴۰ کیلومتر حفاری و دکل گذاری طی ۱۸۰ روز عملیات عمرانی به اجرا درآمده است.

پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای قم و ۶ شهر این استان امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =