پساب

مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوزه فلات مرکزی ایران گفت: اقدامات فولادمبارکه در کاهش مصرف و استفاده از پساب های شهری و صنعتی در کشور بی نظیر است.

به گزارش ایراسین، مهرزاد احسانی مدیرکل  دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوزه فلات مرکزی ایران که به همراه جمعی از کارشناسان این مدیریت از فولاد مبارکه بازدید نمود، تصریح کرد: به طور کلی پس از بازدید از خطوط تولید، تصفیه خانه ها و اقدامات فولاد مبارکه در حوزه آب مطمئن شدیم که تفکر مدیریتی این شرکت و دستاوردهای آن در زمینه کاهش مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی انجام شده به واقع در مسیر درست و هدفمندی قرار گرفته است.

وی هدف از این بازدید را بررسی و آگاهی با اقدامات شرکت فولاد مبارکه در زمینه کاهش و استفاده بهینه مصرف آب و روند جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب خام در خطوط تولید این شرکت مطرح کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوزه فلات مرکزی ایران با بیان این که اقدامات و شرمایه گذاری های فولاد مبارکه در این زمینه ها دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته است افزود: این اقدامات از دو منظر بازچرخانی فاضلاب های صنعتی و آب مصرفی در سیکل تولید و فکر و ایده بسیار ارزشمند جمع آوری پساب های شهری ۹ شهرشهرستان های همجوار شرکت و استفاده از آن ها در چرخه تولید شرکت حائز اهمیت، جالب و ارزشمند است.

وی با تاکید بر این که اقدامات فولاد مبارکه در این زمینه ها در کشور بی نظیر است ادامه داد: تفکر و ایده های فولاد مبارکه در حوزه منابع آب و استفاده بهینه آن می تواند به عنوان الگو در سایر سازمان های کشور که فعالیت های مشابه دارند نیز اجرا و به کار گرفته شود.

احسانی با تاکید بر این که هر اندازه که برای جمع آوری، تصفیه و استفاده از فاضلاب های شهری در شرکت ها سرمایه گذاری شود، هم به حفاظت هرچه بیشتر محیط زیست کمک می کند و هم در تامین آب پایه دار برای خطوط تولید این شرکت مؤثر است، تصریح کرد:  بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی در خطوط تولید شرکت یکی از مطمئن ترین و در دسترس ترین راه های تامین آب مورد نیاز شرکت است. از این رو فولاد مبارکه باید با جدید هر چه تمام تر به بهره برداری رساندن تمامی ظرفیت استفاده از پساب های شهری را در دستور کار خود داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اراده مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه در حوزه استفاده بهینه ازمنابع آبی را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: این شرکت همچنان در این راه با موفقیت به عنوان یک شرکت پیشگام، پروژه های دیگری را نیز ارایه و اجرا نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =