ستاد ساماندهی امور جوانان

پنجاهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پنجاهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با حضور محمدرضا جانثاری معاون سیاسی امنیتی، مسعود مهدویان‌فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، عباس مرادیان معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و دیگر اعضا روز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

دفتر مجمع خیرین ازدواج به مرکزیت شهر اصفهان افتتاح گردید

مدیرکل ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان در ابتدا گزارشی از مصوبات نشست چهل و نهم ارائه داد و خاطر نشان کرد: مباحثی که در آن جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت این بود که دستگاه‌های اجرایی و مبادی زیربط پیرامون بحث تسهیل‌گری ازدواج وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند.

سید محمد طباطبایی ادامه داد: امیدواریم با راه حل‌ها و تدابیر مناسب در جهت تسهیل‌گری بحث ازدواج گام‌های موثری برداشته شود. در نشست چهل و هشتم ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان بحث تشکیل مجمع خیرین ازدواج مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با برگزاری انتخابات مدیرعامل و اعضای این مجمع معرفی شدند و دفتر مجمع خیرین ازدواج به مرکزیت شهر اصفهان افتتاح گردید که فعالیت خوبی در زمینه ازدواج جوانان داشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری: ما حق نداریم به جوانان اعتماد نکنیم

وی تصریح کرد: در کنار مجمع خیرین ازدواج برای تسهیل‌گری امر ازدواج باید سایر سازمان‌های مردم نهاد، بانک‌های عامل اقدام کنند که در این راستا سه‌شنبه با جوانان را داریم که اکثرا دغدغه نحوه پرداخت وام‌های ازدواج را داشتند.

بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کارگاه‌های ‌آموزشی ازدواج شرکت کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ‌آموزشی ازدواج گفت: نزدیک به ۳۰۷ کارگاه آموزشی ازدواج در سطح استان داشتیم که در این زمینه بیش از ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند، مراکز مشاوره ازدواج را راه اندازی کردیم، طرح ملی بینش مطهر را داشتیم، همچنین کمیته ساماندهی ازدواج را تشکیل دادیم.

سید محمد طباطبایی در خصوص بحث اوقات فراغت اظهار داشت: اوقات فراغت یکی از محورهای ستاد ساماندهی امور جوانان است که ما پرتال جامع اوقات فراغت استان اصفهان را راه اندازی کردیم. نشست‌های زیادی را در راستای غنی سازی اوقات فراغت قشر نوجوان و جوان برگزار نمودیم که در این زمینه هم‌افزایی خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه اجرایی همچون فنی و حرفه‌ایی، اداره کل کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی اجتماعی تفریحی ورزشی انجام گرفت و اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری: ما حق نداریم به جوانان اعتماد نکنیم

وی به حضور ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخشی از فعالیت‌های اوقات فراغت به دلیل ویروس کرونا تحت شعاع قرار گرفت اما با تشکیل کارگروه هویت دینی در فضای مجازی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت گام‌های موثری برداشته شد، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در پایگاه‌های فراغتی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و از برنامه‌های کانون‌ها و مراکز فراغتی همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های متولی بهره می‌برند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان پیرامون بحث هویت دینی بیان داشت: زمانی که این بحث مطرح می شود، فقط نباید به ستاد ساماندهی جوانان بسنده کنیم، چراکه یک وظیفه شرعی، عرفی و قانونی است که همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند و در بحث هویت دینی و حفظ اعتقادات مذهبی کوشا باشند تا شرایطی فراهم شود که نسل جوان تحت تاثیر مواردی همچون بزهکاری و ... قرار نگیرد.

سید محمد طباطبایی ادامه داد: در بحث اشتغال جوانان، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که جا دارد از اداره کل فنی و حرفه‌ایی و اداره کل کار و امور اجتماعی استان اصفهان تشکر نمایم که با برگزاری نشست‌های مطلوب، تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی فی مابین سازمان‌های مردم نهاد جوانان و این ۲ ارگان منعقد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری: ما حق نداریم به جوانان اعتماد نکنیم

وی ادامه داد: امیدواریم براساس این سیاست و رویکردی که امروز در دستور کار استانداری و دولت است، بتوانیم بیش از پیش در راستای سطح کمی و کیفی محورهای مختلف در ستاد ساماندهی جوانان استان اصفهان اقدام نمائیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان با اشاره به تشکیل خیرین مسکن‌ساز برای جوانان گفت: اساسنامه خیرین مسکن‌ساز تدوین گردیده و براساس آن تعدادی واحد آپارتمان بصورت رایگان به مدت ۲ سال در اختیار جوانان قرار می‌گیرد، هرچند این اقدامات هنوز برای تشویق جوانان به ازدواج مطلوب نیست، چراکه دستگاه‌های زیربط وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام نداده‌اند، امیدواریم با تشکیل یک کارگروه قوی در راستای بحث پیگیری‌ مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان کوشا باشیم.

ما حمایتگر مشکلات جوانان درجهت رفع آن هستیم

در ادامه محمدرضا جانثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت:‌ انتظار داریم در جلسات ساماندهی امور جوانان تضارب آرا به معنای واقعی شکل بگیرد و بررسی مسائل جوانان از رفع تکلیف خارج شود، ما حمایتگر مشکلات جوانان به اضافه راه حل و عزم جدی برای رفع آن هستیم.

محمدرضا جانثاری با اشاره به اینکه تا جایی‌که امکان داشته از جوانان در پست‌های مدیریتی استان اصفهان استفاده شده است، بیان داشت: ما باید به سمت کادرسازی، جانشین‌پروری و دستیارپروری گام برداریم و این جسارت را در جوانان برای پذیرفتن پست‌های مدیریتی ایجاد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در پایان همچنین خطاب به مسئولان استان اصفهان گفت: به جوانان اعتماد کنید، چراکه ما حق نداریم به جوانان اعتماد نکنیم و انتصاب جوانان امروز ضرورت دارد، البته جوهره کار هم مهم است که به تشخیص مدیران بر می‌گردد.

در جلسه ساماندهی امور جوانان مصوب شد که یک نشستی با حضور حداقل ۵۰ نفر از جوانان با محوریت دغدغه‌های آنان در دهه فجر با حضور استاندار تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری: ما حق نداریم به جوانان اعتماد نکنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =