مهدی عظیمیان

دومین رویداد زیرمجموعه پردیس سامیت ۲۰۲۱، با حضور فعالان حوزه استارتاپ و کارآفرینان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دومین رویداد زیرمجموعه پردیس سامیت ۲۰۲۱ بعدازظهر روز سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیران دولتی مربوطه، فعالان حوزه استارتاپ و کارآفرینان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای برنامه مهدی عظیمیان زواره، مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جمع جوان و توانمند، عملکرد پارک فناوری پردیس را توضیح و اظهار کرد: پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۸۰ توسط نهاد ریاست جمهوری تأسیس و از سال ۱۳۸۴ پس از تشکیل معاونت علمی نهاد، ذیل آن قرار گرفت.

وی بیان کرد: در چند دهه گذشته سه موج در عرصه فناوری شکل‌گرفته است موج اول جهش علم و فناوری که منجر به بهبود وضعیت ایران در رتبه‌بندی‌های علمی مختلف شد. موج دوم، موجی است که حدود ده سال پیش با عنوان شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان شاهد آن بودیم و موج دیگر موجی است که تقریباً ۷ یا ۸ سال است که شکل‌گرفته و اقتصاد استارتاپی است.

مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس، بابیان اینکه در طول چند سال گذشته و شکل‌گیری این موج، روحیه کارمندی به روحیه کارآفرینی تبدیل‌شده است، گفت: شتاب‌دهنده‌ها، موتور محرک این زیست‌بوم هستند.

پنل اول این برنامه با عنوان بررسی و آسیب‌شناسی اکوسیستم استارتاپی اصفهان میزبان کارآفرینان و مدیران استارتاپ‌های موفق اصفهانی نظیر شپینو، ویرگول، ایچار، مستر بلیت و... بود.

در این پنل بیشتر به موضوعات کلی نظیر مشکلات زنان در حوزه کارآفرینی، معضلات جذب سرمایه، اعزام به خدمت نیروهای استارتاپ‌ها، بروکراسی اداری و درنهایت مهاجرت جوانان پویا و فعال اصفهانی به تهران و یا خارج از ایران پرداخته شد.

در پنل دوم که نقش رگولاتوری در شکل‌گیری یک اکوسیستم نام داشت، پیش‌کسوت‌ترها مانند محمد کرمانی و احسان فقیه که مدیران فضای‌های اشتراکی آبی سفید و پویتک هستند و همچنین مرتضی نصوحی، مدیر مرکز پژوهش و خلاقیت مرکز پژوهش نای شهرداری اصفهان حضور داشتند.

نصوحی از نیاز مدیریت شهری به همراهی و همکاری کارآفرینان جوان و کارآفرینان از شیوه سخت ایجاد تعامل با ارگان نای دولتی گفتند.

در این پنل صحبت‌های فراوانی در خصوص لزوم یا عدم لزوم ایجاد یک کارخانه نوآوری در اصفهان بیان شد.

در پایان هم حاضران در محل به شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط نای مؤثر با دیگر فعالان و کارآفرینان و نوآوران پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =