مرغ

رئیس سازمان صمت استان اصفهان گفت: ما اختلاف قیمت کالا نداریم و تمام نرخ کالاهای اساسی باید طبق برآورد ستاد تنظیم بازار به مردم اعلام شود، اما اگر اختلاف قیمتی هم مشاهد شد، مصرف‌کنندگان مراتب را به بازرسی ستاد تنظیم بازار گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به نقل از ایرنا، داریوش موفق در نشست ستاد تنظیم بازار استان در باره قیمت مُصوب ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: هر قیمتی که در ستاد تنظیم بازار مُصوب می‌شود ما بر اساس همان، وضعیت بازار را رصد و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و بر اساس قیمت مُصوب، همه ارکان ستاد تنظیم بازار موظف به اجرا و بازرسی هستند.

وی افزود: مردم اگر موارد خلافی را مشاهده کردند می‌توانند شکایات خود را از طریق بازرسی سازمان صمت(۱۲۴)، خودِ سامانه یا بازرسی اصناف پیگیری کنند تا نظارت بهتری صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان در باره اختلاف قیمت بازار و نرخ مُصوب ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: ما اصلاُ کالای چند قیمته نداریم و با توجه به وضع موجود و بر اساس قیمت مُصوب ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کالایی مشخص می‌شود و طبق همان نرخ نیز باید بدست مصرف‌کننده برسد.

وی خاطرنشان کرد: تمام عوامل موثر در روند قیمت‌گذاری‌ کالاها از نرخ مواد اولیه گرفته تا انرژی، هزینه تمام شده حمل و ذخیره‌سازی اقلام و سود و قیمت نهایی هر کالا نهایی شده است و باید طبق همان نیز اجرا شود.

موفق در مورد میوه شب یلدا گفت: تنظیم قیمت میوه زیر نظر کمیته تخصصی جهاد کشاورزی است و قرار شد این هفته برآوردها را اعلام کنند تا شنبه هفته آینده   در جلسه ستاد تنظیم بازار در باره آن تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان صمت اصفهان با  اشاره به طرح پنج دستور کاری در نشست امروز ستاد تنظیم بازار استان گفت: در این جلسه تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کمیته کارگروه ستاد تنظیم بازار مطرح شد و تشکیل هفت کمیته زیر نظر سازمان صمت، سه کمیته زیر نظر جهاد کشاورزی و یک کمیته زیر نظر استانداری به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: از این پس هر هفته تمام کالاهایی اساسی و استراتژیک استان بصورت تخصصی در این کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مطرح و برای آنها برنامه‌ریزی می‌شود و تامین، تنظیم و توزیع مصوبات  مد نظر قرار می گیرد تا وضعیت بازار بهتر کنترل شود.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان تصریح کرد: به دستور استاندار قرار شد از این پس روزهای شنبه هر هفته کارگروه جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل شود و کمیته ها نیز بصورت هفتگی مسائل را بررسی کنند و به دبیرخانه برای بررسی ستاد تنظیم بازار ارجاع دهند.

وی ادامه داد: در مورد ذخیره استراتژیک کالا در استان شرایط مطلوبی داریم اما قرار شد برای آینده برخی از اقلام که نیاز به تکمیل دارد، ذخیره‌سازی شود که با توجه به روند جدید ستاد تنظیم بازار و قیمت های پیش بینی شده، اقلام مورد نیاز مردم در بازار بهتر رصد شود.

موفق یکی از مُصوبات خوب در جلسه امروز را بررسی میزان ذخایر کالا در زمان مشخص عنوان کرد و گفت: میزان موجودی ذخایر کالاها در شرایط عادی، بحرانی و وضعیت قرمز، بررسی و میزان موجودی کالاها در کمیته‌های تخصصی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: ما این نوید را به مردم می‌دهیم که اکنون ذخیره کالا در استان به اندازه کافی وجود دارد و آنها هیچ نیازی به خرید مازاد بر نیاز خود ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =