گردشگری اصفهان

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار افزایش تعطیلات کشور به‌منظور رونق صنعت گردشگری شد و گفت: اگر چه ایران به نسبت کشورهای دیگر بیشترین تعطیلات مناسبتی را دارد اما نیازمند سازماندهی برای رونق گردشگری است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی کرباسچی‌زاده با بیان اینکه اگر چه ایران به نسبت کشورهای دیگر بیشترین تعطیلات مناسبتی را دارد اما نیازمند سازماندهی برای رونق گردشگری است، اظهار کرد: هم اینک از ۱۱۴ شهر در دنیا، ۲ روز پایانی هفته در ۱۰۲ شهر تعطیل و تنها در ۱۲ کشور یک روز پایان هفته تعطیل است و این نشان می‌دهد آن ۱۰۲ کشور به اشتباه نرفتند.

وی بابیان اینکه تجمیع تعطیلات در ایران بین ۱۲۰ تا ۱۲۹ روز است، ادامه داد: ۵۲ روز تعطیلات آخر هفته را تشکیل می‌دهد و مابقی تعطیلات مناسبتی است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تقسیم تعطیلات متمرکز در تابستان و عید نوروز به تعطیلات غیر متمرکز در طول سال شد و ادامه داد: تعطیلات باید فصلی شود و اینکه در هشت ماه تعطیلات نداریم و تنها در ۲ مقطع زمانی باسیلی از جمعیت گردشگران مواجهیم  دچار نوعی به‌هم‌ریختگی در اقامتگاه‌ها و حمل‌ونقل و زیرساخت‌های گردشگری می‌شویم.

کرباسچی زاده در خصوص این شبهه که تعطیلات زیاد چرخه اقتصادی را دچار اشکال می‌کند نیز گفت: کمترین زمان کار مفید هر نیروی کار در ایران در مقایسه با دنیابین ۲۰‌تا ۷۰ دقیقه برآورد شده است که  اگر از استراحت و آرامش کافی برخوردار باشند از بهره‌وری بالایی در عملکرد آن‌ها مواجه خواهیم بود.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به اهمیت گردشگری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه از هر ۱۱ فرصت شغلی یک شغل مستقیم و  ۹ درصد تولید ناخالصی ملی و ۶ درصد صادرات جهانی با گردشگری شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گردشگری در تأثیر دوستی بین ملت‌ها نقش‌آفرین است، اضافه کرد: باوجودی که ایران ارزان‌ترین کشور در مقام‌مقایسه با کشورهای ایالات‌متحده عربی، مالزی و ترکیه است اما کمترین میزان بهره‌وری را از صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی را دارد.

کرباسچی گفت : تاکنون در کشور فقط ۳ میلیارد دلار در حوزه گردشگری تولید محتوا شده و کارهای مطالعاتی صورت گرفته است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =