• ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18522
  • readingTime: ۱ دقیقه
سیمان

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان گفت: در حال حاضر به طور میانگین هفته‌ای ۱.۳ میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود که حدود ۱.۲ میلیون تن آن معامله می‌شود.

به گزارش ایراسین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شیخان، دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان در خصوص مزایای ورود سیمان به بورس کالا گفت: با ورود سیمان به بورس کالا، ساز و کار آن شفاف و دریافت نقدی بهتر شد و همچنین توانستیم روی تولید آن برنامه‌ریزی کنیم.

او افزود: ۸۸ سال به طور سنتی سیمان فروختیم چند ماه است که مدرن تر می فروشیم. مشکلات در حال رفع است و باید به ما ۸ ماه فرصت بدهند تا این فرآیند تکمیل شود. در حال حاضر حدود ۹۳ درصد کارخانجات سیمان محصول خود را در بورس ارائه می‌کنند.

شیخان گفت: از ۶۷ شرکت تولید عمده سیمان، در مجموع ۸ شرکت با تولید بالای یک میلیون تن سیمان در سال در بورس پذیرفته نشده بودند که در مهلت داده شده از سوی وزارت صمت ۳ شرکت اقدام به پذیرش در بورس کردند و تنها ۵ شرکت باقی مانده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هفته گذشته از عرضه‌ای که انجام شد ۸۰ درصد سیمان با قیمت پایه به فروش رفته است. قیمت کیسه ۵۰ کیلویی سیمان درب کارخانه ۲۴ هزار تومان است و به دلیل هزینه‌های حمل و سود عامل با نرخ حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان به مصرف کننده می‌رسد.

او گفت:‌ اگر ۷۰ درصد از دیماند و تقاضای برق کارخانه‌های سیمان امسال تحویل داده می‌شد، هیچ مشکلی در عرضه سیمان به وجود نمی‌آمد. به هر حال در حال حاضر سیمان از طرف تولیدکنندگان و کارخانه‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود و خریداران آن نیز شرکت‌های بزرگ، عاملان توزیع و پروژه‌های عمرانی هستند که توسط کارگزاران بورسی اقدام به خرید سیمان در بورس کالا می‌کنند.

شیخان افزود: در حال حاضر به طور میانگین هفته‌ای ۱.۳ میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود که حدود ۱.۲ میلیون تن آن معامله می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان تصریح کرد: اگر بازار کشش داشته باشد روزانه تا ۲۵۰۰ تن سیمان در کشور تولید می‌شود. هفته قبل که سیمان در بورس کالا عرضه و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =