سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها .طلا.سنگهای قیمتی.ساعت و ماشین الات وابسته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه صنعت داخلی طلا از چشم‌انداز خوبی برخوردار است، گفت: قیمت‌ها در بازار ارز باید مدیریت شود. باتوجه به اینکه ۶۵ تا ۷۰ درصد از تجهیزات و مواد اولیه این صنعت وارداتی است، آرامش در بازار ارز می‌تواند تعادلی میان تولیدکنندگان و خریداران ایجاد کند.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره چشم انداز بازار طلا اظهار کرد: عملکرد تولید داخل و صادرات طلا در سال ۱۴۰۰ با توجه به همراهی و کمک‌های برخی سازمان‌ها، چشم انداز خوبی در بلندمدت دارد. اگر این همراهی انجام نشود، بخش خصوصی قادر به انجام کاری نیست. تا کنون همراهی خوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری اگر قیمت‌ها در بازار ارز آرامشی نسبی داشته باشد، طبیعتا می‌توانیم انتظار آرامش نسبی نیز در بازار طلا داشته باشیم اما اگر شاهد نوساناتی در این بازار باشیم، بدیهی است انتظارات دیگری برای بازار طلا قابل تصور است.

تلاطم در بازار ارز به صادرات و تولید صنعت طلا لطمه می‌زند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا به بازار ارز و انس جهانی بستگی دارد، گفت: اگر آنچه در هفته پایانی اسفندماه شاهد بودیم در بازار ارز و بازار جهانی طلا حاکم باشد، شرایط برای طلا اگرچه عالی نیست اما خوب خواهد بود؛ در غیر این صورت ممکن است شاهد اتفاقاتی باشیم که بیش از این به صادرات و تولید به داد و ستد بازار لطمه بزند.

محمدولی درباره احتمال افزایش قابل توجه قیمت طلا در بازار داخلی با محرک انس جهانی نیز اظهار کرد: قیمت‌ها بازار ارز می‌تواند به صورت مقطعی مدیریت شود تا تاثیرات نوسانات قابل توجه انس جهانی مانند آنچه در ۷ ماه گذشته رخ داد، حداقل کمتر در نوسانات قیمتی بازار طلای داخلی نمایان شود. در این شرایط اگرچه تغییرات قیمت انس جهانی بر قیمت طلای داخلی همچنان اثرگذار خواهد بود اما دیگر نمی‌تواند التهاب آور باشد. به بیان دیگر مسئولان می‌توانند با حفظ قیمت ارز در سقفی معین از یک سو و تنظیم عرضه و تقاضا از سوی دیگر مانع از ایجاد التهاباتی مانند اتفاقات سال ۹۷ در بازار شوند.

آرامش در بازار ارز می‌تواند مزد ساخت مصنوعات طلا را تنظیم کند

وی درباره برنامه اتحادیه طلا و جواهر تهران برای تغییر مزد ساخت مصنوعات طلا، اظهار کرد: طبیعتا ما این تغییرات قیمت را در بازار داریم اما با توجه به اینکه ۶۵ تا ۷۰ درصد از تجهیزات و ماشین آلات و مواد اولیه ما وارداتی است، باید هزینه‌های تولید در صنعت طلا به گونه‌ای مدیریت شود که برای تولیدکنندگان سنگین نباشد. اگر بازار ارز مدیریت شده و در آرامش باشد، طبیعتا هزینه‌های تولید کاهش یافته و به دنبال آن می‌توان به گونه‌ای مزد ساخت مصنوعات طلا را مدیریت کرد که به خریداران نیز فشار وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =