قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: میوه شب عید اصفهان شامل دو هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب درختی از امروز عرضه می شود و از سوی دیگر سازمان تعاونی روستایی ۲۰ نقطه را برای عرضه مستقیم میوه های شب عید جانمایی کرده است.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین به تشریح بازار شب عید در اصفهان پرداخت و گفت: بازار شب عید اصفهان با افزایش دو برابری تقاضای کالای مرغ همراه شده است که درصدد هستیم با توزیع این کالا در سامانه «رهتاب» این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: میوه شب عید اصفهان شامل دو هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب درختی است که از امروز عرضه می شود؛ از سوی دیگر سازمان تعاونی روستایی ۲۰ نقطه را برای عرضه مستقیم میوه های شب عید جانمایی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: از طریق سامانه «جامع انبارها» بر میوه های خریداری شده شب عید نظارت داریم و چنانچه تقاضای میوه شب عید بیش از عرضه شود میوه های انبار شده به بازار تزریق خواهد شد تا بازار تنظیم شود.

وی به کمبود قدرت مردم در خرید گزو شیرینی و آجیل شب عید هم گریزی زد و گفت: تا ابتدای امسال به محصول شکر ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده می شد و از آبان ماه با تغییر اولویت ارزی شکر، قیمت گذاری شکر تولید داخل براساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان انجام می شود و همین عامل درکوتاه مدت با افزایش قیمت در محصول شکر همراه شده است اما در درازمدت تاثیرات مثبت خواهد داشت و مانع از قاچاق و رانت می شود.

قاضی عسگر گفت: قیمت آجیل هم با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود و اگر موارد متخلفی گزارش شود سازمان تعزیرات و بازرسی اصناف با واحد متخلف برخورد خواهد کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =