• ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 11225
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز ، یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهارآزادی روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش ایراسین، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است قیمت طلا و سکه امروز تغییر نمی‌کند و احتمالا نرخ آن مشابه دیروز خواهد بود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: یکی از عوامل نزول سکه، ماندن اونس طلا زیر خط حساس هزار و ۷۵۰ دلاری تا ساعت چهار بعدازظهر روز سه‌شنبه بود. به گفته برخی تحلیل گران بازار سکه، در چهارمین روز هفته، اونس طلا توانست مرز هزار و ۷۰۰ دلاری را حفظ کند ولی این موضوع برای بازیگران بازار سکه کافی نبود.

از نگاه آنها تا زمانی که اونس طلا زیر خط هزار و ۷۵۰ دلاری نوسان کند، احتمال ریزش دوباره در این بازار وجود دارد و حتی افت تا دامنه هزار و ۶۸۰ دلاری وجود دارد. در واقع به‌دلیل انتظار برای افت بیشتر اونس طلا، خریداران سکه در روز سه‌شنبه دست به عصا حرکت کردند و بیشتر فروشندگان در بازار فعال بودند.

برخی از معامله‌گران سکه در ابتدای هفته انتظار داشتند که اونس طلا به یکباره از مسیر نزولی خارج شود و در جاده افزایشی قرار بگیرد. به‌رغم مقاومت‌های کاهشی در بازار طلا، این فلز ارزشمند تا ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، افت شش دلاری را نسبت به روز دوشنبه نشان می‌داد.

در کنار این، اونس طلا در ماه فوریه حدود هفت درصد از ارزش خود را از دست داد و این مساله نیز تا حدی زمینه‌ساز تغییر انتظارات بازیگران بازار سکه شده است. تنها در حالتی انتظار سکه‌بازان نسبت به روند طلا تغییر می‌کند که اونس بتواند بالای مرز هزار و ۷۵۰ دلاری خود را تثبیت کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =