کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از به صدادرآمدن زنگ کرونای انگلیسی در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایراسین، حجت الله غلامی در نشست خبری هفتادمین ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: در این نشست گزارشی مبسوط توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه شد و متاسفانه بخشی از شهرستانهای استان اصفهان از وضعیت نزولی کرونا به سمت صعودی در حرکت هستند.

وی افزود: افزایش سرپایی و تعداد بستری کرونا آلارم جدی در از کنترل خارج شدن کرونا است. این درحالی است که ویروس انگلیسی کرونا با میزان سرایت بالا و کشندگی بیشتر جامعه را تهدید می کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی و محافظان سلامت با همکاری بسیج، سپاه ومرکز بهداشت با قوت پیش می رود، تصریح کرد: با غربالگری جامعه درصدد به کنترل درآوردن شرایط کرونا هستیم تا با شناسایی و پیگیری بتوان از شیوع بیشتر ویروس اجتناب ورزید.

وی با اشاره به «طرح جامع هوشمند» که از ابتدای آذرماه در استان اصفهان اعمال شده است، گفت: شهرستانهای نطنز و اردستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و محدودیت های حاکم بر وضعیت نارنجی در این دو شهرستان اعمال می شود.

غلامی با تاکید بر اینکه تردد به دو شهرستان نارنجی استان اصفهان با نظارت ویژه رصد می شود، بیان داشت: هرگونه سفر خودرو غیربومی و بومی به این دو شهرستان تا رسیدن به وضعیت آبی مقدور نیست.

وی افزود: مسافرت به استانهای جنوبی و شمالی اعم از خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران ممنوع است و سیاست سفرهای نوروزی بر سفرهای ایمن و هوشمند استوار است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در توضیح سفرهای ایمن در ایام نوروز گفت: چنانچه وضعیت استان اصفهان و استانهای مقصد سفر در وضعیت آبی و زرد باقی بماند بر طبق دستورالعمل های ابلاغ شده پذیرش مسافر در هتل ها امکان پذیر خواهد بود.

وی بیان داشت: در دو هفته آینده با اطمینان بیشتری در خصوص سفرهای نوروزی اظهار نظر خواهیم کرد.

غلامی با اشاره به اینکه کمپ های سفر نوروزی مسافر پذیرش نمی کنند، تصریح کرد: مدارس با تایید گواهی نامه ایمن از وزارت بهداشت می توانند اقدام به پذیرش مسافر کنند این در حالی است که با هرگونه تبلیغ خانه های مسافر و استیجاری برخورد می شود.

وی پیشنهادات مطرح شده در ایام مبارک رجب و شعبان را در کمیته معنوی ستاد استانی مقابله با کرونا مربوط دانست و گفت: پیشنهادات این کمیته به ستادملی مقابله باکرونا ابلاغ شده است که در صورت تایید و تصویب ابلاغ می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: هرگونه تجمع درتالارها و رستورانها طبق دستورالعمل «طرح جامع هوشمند» ممنوع است.

وی روند تردد را در ایام پیش رو توضیح داد و گفت: برگه تردد توسط کمیته ای متشکل از فرمانداری، نیروی انتظامی و استانداری و بر اساس مقصد، مبدا، زمان سفر، شماره کارت ماشین و کد ملی در سیستم ثبت می شود.

غلامی بر به صدا درآمدن آژیر خطر ویروس کرونای انگلیسی در اصفهان تاکید ویژه ای کرد و افزود: این ویروس با میزان شیوع و کشندگی بالا تهدید ویژه ای محسوب می شود و لازم است شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از هرگونه سفر و تجمع پرهیز کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از تداوم سیاست «طرح جامع هوشمند» در شیوع احتمالی ویروس انگلیسی پرسید، گفت: «طرح جامع هوشمند» به عنوان دستورالعمل ماندگار در ایام کرونا در سراسر کشور اجراء می شود و متناسب با رنگ بندی محدودیت ها اعمال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =