قطعه سازان

مدیرعامل شرکت قطعه‌سازان قائم گفت: با وجود مسائل مرتبط با ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، خوشبختانه از لحاظ تولیدات سال خوبی برای قطعه سازان بود، البته همچنان تامین مواد اولیه چالش اصلی تولیدکنندگان است.

مدیرعامل شرکت قطعه‌سازان قائم در گفتگو با خبرنگار ایراسین ضمن اشاره به سال رونق تولید گفت: تولیدات امسال شرکت‌های قطعه‌سازی مثبت ارزیابی می‌شود و با وجود مسائل مرتبط با ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، خوشبختانه سال خوبی از لحاظ تولیدات پشت سر گذاشتیم.
منصور قائمی ضمن اشاره به مشکلات پیش‌روی قطعه‌سازان خودرو افزود: نخستین مشکل پیش‌رو مسائل مربوط به پرداخت قراردادهای خودروسازان است. قراردادها در سال های گذشته ۱۲۰ روزه بود و  در حال حاضر به ۳۶۰ روز تغییر یافته و متاسفانه امسال هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
وی تهیه مواد اولیه مورد نیاز را نیز از دیگر مشکلات پیش‌روی قطعه سازان یاد کرد و گفت: با وجود اینکه ایران همه نوع معادن و ذخایر خام مواد اولیه را در اختیار دارد و دو شرکت بزرگ فولاد مبارکه و آلومینیوم اراک حجم تولیدات بالایی دارند اما بازهم قطعه‌سازان از نظر تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند.
این تولیدکننده بخش خصوصی ضمن ابراز تاسف از نوسان قیمت‌ها خاطرنشان کرد: عدم ثبات قیمت‌ها باعث می‌شود تولیدکنندگان درباره خرید مواد اولیه دچار سردرگمی شوند و در یک کلام باید گفت عدم ثبات اقتصادی و نوسان قیمت‌ها چالش بزرگی را برای قطعه‌سازان و تولیدکنندگان کشور ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت قطعه‌سازان قائم گفت: دولت باید به نحوی عمل کند که نوسان قیمت دلار تاثیر چندانی در تولیدات داخلی نداشته باشد و بانک ملی مرکزی دلار را به ثبات برساند تا تامین کنندگان مواد اولیه در این بخش دغدغه کمتری داشته باشند. در حال حاضر سرمایه بیشتر قطعه‌سازان به یک سوم تقلیل یافتهاست و برای مثال در سال گذشته اگر قطعه‌سازی یک میلیارد تومان بودجه در اختیار داشت می‌توانست حدود ۴۰ تُن آلومینیوم با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان تهیه کند در حالی که قیمت ۴۵ هزار تومانی فعلی قدرت خرید تولیدکنندگان را کاهش داده است.

وی با بیان این مطالب افزود: شعار حمایت از تولید داخلی داده می شود اما حمایت و پشتیبانی چندانی از تولیدکنندگان صورت نمی گیرد. باید جلوی واردات بیش از حد گرفته شود تا تولیدات داخلی رونق بیشتری پیدا کند.

قائمی به رقابت سالم بین متولیان و تولیدکنندگان قطعات خودرو هم اشاره کرد و گفت: هر سال سبد محصولات ایران خودرو و سایپا در حال افزایش است و افزایش رقابت سالم بین تولیدکنندگان بسیار مسرت‌بخش است و باعث ایجاد توازن در قیمت، افزایش کیفیت و در نهایت جلب رضایت مشتری خواهد شد.

وی در پایان درباره فعالیت شرکت قطعه‌سازان قائم هم گفت: در این شرکت بیش از ۸۰ نوع محصول در مجموعه صنایع خودروهای سنگین برای کامیون‌های ولوو، مرسدس بنز، دانگ فنگ، رنو و اسکانیا و ۱۰ نوع محصول در صنایع خودروهای سبک به منظور عرضه به خودروسازان داخلی و تامین نیاز بازار و بالغ بر ۲۵۰ نوع محصول در رسته روشنایی، ساختمانی و صنعتی تولید می شود. پیشینه این شرکت هم به سال ۱۳۷۵ بازمی‌گردد که با هدف اولیه تولید قالب و ارائه خدمات ریخته‌گری فعالیت خود را در شهرستان نجف آباد واقع در استان اصفهان آغاز کرد و با فراهم آوردن تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و در نتیجه کار تیمی توانست به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات ریخته‌گری آلومینیومی در سطح کشور تبدیل شود و در حال حاضر با خودروسازان مطرح داخلی و خارجی در حال همکاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =