کامبیز مهدی زاده

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: امروز نباید تنها با تکیه بر یک فاکتور برای توسعه تمرکز کنیم، بلکه باید همگام با دانش و فناوری های روز جهان در حال حرکت باشیم.

کامبیز مهدیزاه در در مراسم آیین حمایت و راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری با بیان این مطلب به ایراسین گفت: باید همزمان با دنیا در جهت پیشبرد اهدافمان در بخش معدن و صنایع معدنی حرکت کنیم. زیرا کسب و کارهای قدیمی امروزه پاسخگوی نیاز نیستند و تفکرها و اندیشه‌ها هستند که اهداف را به پیش می برند.

به گفته وی، استارت آپها و شتاب دهنده ها از مباحث روز دنیا هستند و بسیاری از کشورها با استفاده از این روشها به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکتند.

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادام داد: برای مثال زمانی که شاهد شیوع ویرس کرونا در سطح جهان بودیم، مشاهده کردیم که بسیاری از غول‌های بزرگ در صنایع مختلف جهان، فعالیتشان با مشکل مواجه شد اما شرکت‌های نو پا و استارت آپی توانستند با روش‌های نوین خود جایگزین این شرکت‌ها شوند.

مهدیزاده بر این باور است که در ایران نیز ما باید همراه با دنیا پیش برویم. در بحث زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی نیز این موضوع صدق می‌کند و نمی‌توان با تفکر 40سال پیش به جلو حرکت کرد و این توقع را داشت که در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری با استفاده از این روش‌ها بهترین نتیجه را گرفت؛ در نتیجه باید با علم روز دنیا به پیش رفت و بازارهای دنیا را با کمک استفاده از فناوری های نوین در دست گرفت.

وی ادامه داد: در دوره ای ملاک پیشرفت کشورها، تعداد کارخانه ها بود اما امروز اینگونه نیست و غول‌های فناوری تعیین کننده اند و کشورها قدم در راه پیشرفت گذاشته اند؛ پس نباید تنها روی یک فاکتور برای توسعه تمرکز کرد. برای مثال کشوری مانند نروژ فاکتورهای زیادی برای پیشرفت خود دارد که یکی از آنها وجود منابع نفت و گاز است ، اما در کنار این امر استفاده از فناوری های و نوآوری ها به این کشور کمک کرده تا به پیشرفتهای قابل قبولی دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =