شرکت فولاد مبارکه و خودروسازان باید سرمایهگذاریهای مشترک در زمینه تولید قطعات انجام دهند. به طور خاص، ایجاد خطوط بلنکینگ (Blanking) در سایت فولادسازی، که در آن قطعات برشخورده و آمادهسازی میشوند، میتواند راهکاری مؤثر باشد. این خطوط باعث کاهش ضایعات، هزینههای حملونقل و دوبارهکاری میشود، زیرا قطعات در محل تولید فولاد برش داده و آماده میشوند و نیاز به انتقال و فرآیندهای اضافی کاهش مییابد. این رویکرد میتواند فعالیتهای بدون ارزش را حذف کرده و تولید قطعات ارزانتر را ممکن سازد، که در نهایت منافع اقتصادی بیشتری برای مصرفکننده نهایی خواهد داشت. این استراتژی همکاری مشترک بین فولادساز و خودروساز، به عنوان رویکردی نوین، میتواند به بهبود بهرهوری و کاهش هزینهها در صنعت خودرو و فولاد کشور کمک کند.
حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو به ایراسین گفت: شرکت ورق خودرو در حال حاضر و پس از ادغام با شرکت تاراز، با ظرفیت تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن قرار دارد که بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور به محصولات ورقی خودرو را تامین میکند. در سال گذشته، این شرکت حدود ۲۱۰ هزار تن محصول خودرویی به خودروسازان تحویل داده و در توانایی تحویل تا ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات خودرویی را به خودروسازان دارد. روند تولید این شرکت همواره رو به رشد بوده و توانسته مطابق با نیازهای خودروسازان و گریدهای جدید، محصولات مورد نیاز آنها را تامین کند. برای امسال، برنامه تحویل حدود ۲۹۰ هزار تن محصول به خودروسازان تنظیم شده که انتظار میرود محقق شود و این امر میتواند بازار خودروی کشور را بهبود بخشیده و سطح کیفی خودروها را ارتقاء دهد، و در نتیجه تحولی در صنعت خودرو کشور ایجاد کند.
ارسال نظر