• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
  • کد خبر: 53737
  • readingTime: ۳ دقیقه
جشن روز دختر

مدیر روابط عمومی فولادمبارکه در حاشیه جشن روز دختر و ولادت حضرت معصومه گفت: تعظیم شعائر و دیدار با کارکنان فولادمبارکه از جمله اهداف برگزاری این مناسبت‌هاست که علاوه بر آن در این جشن‌ها و برنامه‌ها بستر گردهمایی خانواده‌ها و همچنین همدلی و اتحاد کارکنان فولاد مبارکه فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) در راستای تکریم خانواده و توجه به ارزش دختران، جشن روز دختر به مدت سه شب و با حضور حدود ۶ هزار نفر از کارکنان فولاد مبارکه به همراه خانواده‌هایشان در مجموعه باغ فردوس برگزار شد.

جشن روز دختر با محوریت توجه به کانون گرم خانواده در فولاد مبارکه برگزار شد

محمد جواد براتی در حاشیه این جشن با اشاره به ضرورت توجه به کانون خانواده اظهار کرد: در حال حاضر با نگاه ویژه مجموعه مدیریت ارشد فولاد مبارکه به ارزش و جایگاه خانواده، برای خانواده‌های کارکنان فولاد مبارکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در واقع برنامه‌ریزی برای جشن‌های خانوادگی با زمینه خلاقیت و ایجاد شور و نشاط بیشتر در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته و خوشبختانه این برنامه‌ها با استقبال اقشار مختلف کارکنان فولاد مبارکه و با سلیقه‌های مختلف روبرو شده است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه جشن روز دختر نیز با استقبال ویژه‌ای همراه شد، گفت: خوشبختانه جشن روز دختر به نحو احسن برگزار شد و باید از دست‌اندرکاران به خاطر این برنامه‌ریزی صورت گرفته تشکر کرد. البته باید از برخی از همکاران به دلیل محدودیت‌های موجود برای شرکت در این برنامه عذرخواهی کنیم که نتوانستند در این جشن شرکت کنند. سعی می‌شود که در آینده این محدودیت‌ها برطرف شده و اینگونه برنامه‌ها با ظرفیت بیشتری برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان فولاد مبارکه جز بهترین سرمایه‌های انسانی در حوزه صنعت به شمار می‌روند و باید برای تحکیم نظام خانواده آنها برنامه‌های متنوعی تدارک دید که برگزاری این جشن و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با رویکردهای جدید در این مسیر می‌تواند مؤثر باشد.

براتی تعظیم شعائر و دیدار با کارکنان را از دیگر اهداف برگزاری این مناسبت‌ها دانست و افزود: در این جشن‌ها و برنامه‌ها بستر گردهمایی خانواده‌ها و همچنین همدلی و اتحاد کارکنان فولاد مبارکه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به احادیث و روایات در خصوص جایگاه دختران و مادران، گفت: نوع نگاه متعالی که دین اسلام به زن و دختر دارد؛ وجود دختر را در یک خانواده باعث رحمت می‌داند لذا باید این نگاه را بین جوامع امروزی تسری بخشید و در زندگی مدرن امروزی نیز به آن توجه کرد. بنابراین برگزاری اینگونه برنامه‌ها تلنگری برای بازنگری به این مفاهیم کلیدی دینی و معرفتی است.

جشن روز دختر با محوریت توجه به کانون گرم خانواده در فولاد مبارکه برگزار شدمناسبت‌های مذهبی و ملی برای فولاد مبارکه اصالت دارد

محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه نیز برنامه‌ریزی برای خانواده کارکنان فولاد مبارکه را یک ضرورت دانست و افزود: اصلی‌ترین سرمایه هر سازمانی کارکنان آن هستند و تکریم خانواده آنها باعث ایجاد حس ارزشمندی برای آنها می‌شود و این احساس متقابلاً به خود سازمان نیز باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: در واقع نتیجه برگزاری جشن‌های مناسبتی مانند جشن روز دختر، تکریم خانواده فولاد مبارکه است که توجه به این موضوع برای مجموعه فولاد مبارکه مثمر ثمر خواهد بود.

سامونی ادامه داد: از سویی دیگر گرامیداشت برخی جشن‌ها و عزاداری‌ها برای مجموعه فولاد مبارکه اصالت دارد و بر این اساس برای برخی از ایام خاص سال برنامه‌های برای کارکنان و خانواده ایشان تدارک دیده می‌شود تا به گسترش فرهنگ صحیح از جمله توجه به خانواده و مهرورزی با دختران منجر شود.

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: این برنامه هم همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت آغاز شد که به فرهنگ‌سازی گرامیداشت این ایام کمک می‌کند تا در شادی اهل بیت (ع) ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: در این سه شب حدود ۶ هزار نفر از پرسنل را میزبانی کردیم اما به دلیل محدودیت ظرفیت و درخواست زیاد، امکان حضور و شرکت تعدادی از کارکنان را نداشتیم که از این حیث عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم در برنامه‌های آتی به نحو مقتضی جبران شود.

جشن روز دختر با محوریت توجه به کانون گرم خانواده در فولاد مبارکه برگزار شددورهمی خانواده فولاد مبارکه با محوریت اهل بیت (ع)

حجت‌الاسلام محمدجواد نبوی مسئول دفتر تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه نیز با اشاره به این شب بسیار ماندگار و خاطره‌انگیز و گرامیداشت مقام دختر، اظهار کرد: خانواده بزرگ فولاد مبارکه در روز ولادت حضرت معصومه (س) حول محور اهل بیت (ع) دور هم جمع شدند.

وی ادامه داد: ما تأثیر این جشن‌ها و دورهمی‌ها را در کانون گرم خانواده فولاد مشاهده می‌کنیم و باعث می‌شود شور و نشاط اجتماعی و محبت بین اعضا به ویژه محبت به دخترها در خانواده افزایش یابد.

حجت السلام نبوی گفت: از صدر اسلام نگاه به زن از جایگاه والایی برخوردار بوده است و پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت فاطمه زهرا (س) می‌گفتند «فداها ابوها» و باید این سیره اهل بیت (ع) و تربیت دینی دختران مورد توجه قرار گیرد که در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مقاوم باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این روزها تمام دشمنان بر کانون خانواده به ویژه دختران متمرکز شده‌اند، از این رو باید این مراسم برای گفتمان‌سازی بیشتر در ارزش بخشیدن به جایگاه زن و دختر پرشورتر و با قوت برگزار و تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =