تردد کامیون در خیابان

جانشین رئیس پلیس راه فراجا با تاکید بر برخورد با حرکت خودروهای سنگین در خط سبقت گفت: متأسفانه این اتفاق اغلب به دلیل شرایط نامناسب آسفالت جاده‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش ایراسین، سرهنگ سیاوش محبی درباره حرکت ممتد و خطرناک خودروهای سنگین در خط سبقت جاده اظهار داشت: این رفتار رانندگان یکی از دغدغه‌های پلیس است زیرا علاوه بر ایجاد خطر برای خود راننده و دیگران، بار ترافیکی را نیز به محورها به خصوص محورهای پرتردد تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه حرکت خودروهای سنگین از جمله کامیون و تریلرها در خطوط سبقت ممنوع است و جریمه دارد، افزود: اکنون شاهد افزایش اینگونه رفتارها هستیم به طوری که این اتفاق در آزادراه کرج - قزوین و کرج - تهران بیش از دیگر محورها مشاهده می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راه، علت اصلی این رفتار رانندگان خودروهای سنگین را کیفیت و شرایط نامناسب آسفالت و دست‌اندازهای خطوط کندرو عنوان کرد و افزود: به دلیل حجم بار و وزن سنگین، رانندگان برای جلوگیری از خسارت به وسیله نقلیه خود به حرکت در خطوط پر سرعت اقدام می‌کنند.

سرهنگ محبی تصریح کرد: رفتار پرخطر رانندگان خودروهای سنگین نه تنها از سوی پلیس تأیید نمی‌شود بلکه شامل جریمه نیز خواهد بود و برخی محورها به دلیل حجم بالای تردد نیازمند نوسازی مستمر و عملیات روکش است تا شاهد تحمیل هزینه به خودروهای سنگین نباشیم و حقوق دیگر شهروندان نیز رعایت شود.

بر اساس گزارش ایرنا، جانشین رئیس پلیس راه گفت: به طور مستمر این اقدام خودروهای سنگین توسط سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک و دوربین‌ها ثبت می‌شود و حتی دفترچه رانندگان نیز توقیف خواهد شد. علاوه بر این، یکی از جریمه‌های رانندگان خاطی حضور در کلاس‌های دوره‌ای توجیحی است که باید انجام شود.

بر اساس قانون، رانندگان اتوبوس، تریلر و کامیون و به طور کلی خودروهای سنگین تنها مجاز به حرکت در خط کندرو و وسط هستند و در صورت عبور اتوبوس در خط سوم و پرسرعت، علاوه بر ثبت دوربین‌های کنترل جاده‌ای، مشمول جریمه رانندگی نیز می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =