• ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 53096
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

هفته گذشته قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار و ریال ریزشی بود البته با کاهش قیمت تتر در صرافی‌های داخلی ریزش قیمت رمزارز نسبت به ریال به مراتب بیشتر از دلار بود و با این حال همچنان چشم‌انداز مثبتی به افزایش قیمت رمزارزها تا پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار رمزارزها یک هفته پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین کاهشی شد تا با افت بیت‌کوین به کانال ۶۲ هزار دلار در روز پایانی هفته، در کنار کاهش قیمت تتر در صرافی‌های داخلی بیت‌کوین کانال ۴ میلیارد تومان را از دست بدهد. ابتدای هفته جاری قیمت ریالی بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح در سال ۱۴۰۳ رسید. دو هفته قبل قیمت دلاری بیت‌کوین برای ساعاتی تا کانال ۵۹ هزار دلار کاهش یافت ولی به دلیل نرخ بالای تتر، قیمت ریالی بیت‌کوین به کمتر از ۴ میلیارد تومان نرسید. تتر در طول هفته‌های گذشته از سطح بالاتر از ۷۰ هزار تومان تا کمتر از ۶۳ هزار تومان کاهش یافته است.

عقب نشینی بیت‌کوین از کانال ۴ میلیارد تومان

با کاهش قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۴ میلیارد تومان، قیمت سایر رمزارزها نیز نزولی شد، اتریوم کانال ۲۰۰ میلیون تومان را از دست داد، دوج‌کوین با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان معامله شد و قیمت سولانا به کمتر از ۹ میلیون تومان رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد ریزش قیمت ریالی رمزارزها پس از رویداد هاوینگ بیشتر از کاهش قیمت دلاری آنها بود.

شاخص‌ های کریپتو قرمز شد

هفته گذشته شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها به محدوده ۵۸ یعنی خنثی رسید در سایر شاخص‌های بازار نیز نشانه‌هایی مبنی بر ترس سرمایه‌گذاران دیده می‌شود. برای مثال حجم بازار رمز ارزها به ۲.۳۳ تریلیون دلار کاهش یافت. با وجود رشد قیمت رمزارزها در سال ۲۰۲۴ حجم این بازار هنوز به سقف تاریخی ۲۰۲۱ نرسیده است.

عقب نشینی بیت‌کوین از کانال ۴ میلیارد تومان

شاخص‌های مختلف از ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار رمزارزها خبر می‌دهد. مؤسسات نیز همچنان در حال خرید و نگهداری از رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم هستند. با این حال حجم بازار رمزارزها بر مدار نزول قرار گرفته است.

پیش‌بینی بازار رمزارزها

بازار رمزارزها به صورت سنتی ۱ تا ۲ ماه پس از رویداد هاوینگ وارد دوران رکود می‌شود و قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند ولی پس از این بازه زمانی بیت‌کوین و سایر رمزارزها صعودی می‌شوند و سقف‌های جدیدی به ثبت می‌رسانند. فعالان بازار با استناد به همین رویه عقیده دارند امسال هم بازار رمزارزها بر مدار صعود قرار می‌گیرد و قیمت احتمالی بیت‌کوین را بالاتر از ۸۰ هزار دلار تخمین می‌زنند. در رویداد هاوینگ درآمد ماینرها نصف می‌شود و به دنبال کاهش عرضه بیت‌کوین افزایش قیمت آن محتمل است. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد احساسات مثبت نسبت به بیت‌کوین و سایر رمزارزهای بازار در اوج قرار دارد و بسیاری از معامله‌گران معتقدند بیت‌کوین و رمزارزهای بزرگ بازار تا پایان سال ۲۰۲۴ سقف تاریخی جدیدی به ثبت می‌رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =