وزارت تعاون

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بودجه و تأمین منابع مالی با اعلام تأمین مالی و تعیین‌تکلیف ۱۴۸ پروژه نیمه تمام این وزارتخانه، گفت: ارزش این پروژه‌ها ۵۸ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال است.

به گزارش ایراسین، علی قناویز چی اظهار داشت: این وزارتخانه بیشترین تعداد تأمین مالی پروژه را در بسته‌های ارزش افزایی املاک بین دستگاه‌های اجرایی دارد و در تأمین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام پیشرو است.

وی افزود: در راستای تکالیف معین شده در آئین‌نامه ارزش افزایی املاک و دارایی‌های دولت، تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین با تلاش و پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت و منابع، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی و ادارات کل دستگاه تابعه این وزارتخانه، شناسایی املاک مازاد در اختیار، پروژه‌های دارای توجیه و نیازمند به منابع مالی در سطح مراکز استان‌ها، تعیین تکلیف شدند.

قناویز چی، همچنین بر همکاری‌های مؤثر سازمان خصوصی‌سازی کشور تاکید کرد.

وی ادامه‌داد: بسته‌های ارزش افزایی املاک در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب «تأمین مالی پروژه‌های نیمه تمام و دارای اولویت»، «پرداخت بدهی به پیمانکاران» و «تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری املاک با قابلیت ارزش افزوده» تقسیم بنده شده است.

مشاور وزیر تعاون گفت: ۱۱۳ پروژه دارای اولویت با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در موضوعات آموزشی، حمایتی، اداری و ورزشی به ارزش ریالی ۴۰ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در ۲۸ استان شناسایی شد و مصوبات مربوطه تأمین مالی از محل ۱۸۳ ملک مازاد در اختیار ادارات کل استانی ابلاغ شد.

قناویز چی خاطرنشان‌کرد: از این پروژه‌ها ۲۰ درصد مربوط به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵۰ درصد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ۳۰ درصد سازمان بهزیستی بوده است.

وی گفت: با توجه به وجود پروژه‌های فاقد توجیه اقتصادی در استان‌ها تعداد ۳۵ مورد به ارزش ریالی ۱۸ هزار میلیارد ریال در ۱۳ استان بر اساس مفاد «جز ۷ بند الف ماده ۱۲ آئین نامه ارزش افزایی املاک دارایی‌های دولت» با اخذ مصوبه «توقف پروژه‌ها» تعیین تکلیف شد.

قناویز چی اظهار داشت: ارزش افزایی املاک علاوه بر اینکه موجب توسعه و رونق و تعیین تکلیف پروژه‌ها است، مزایای دیگری از جمله توسعه اشتغال کارآفرینی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان می‌شود.

وی افزود: طرح ارزش افزایی املاک همچنین با توجه به عرضه املاک مازاد جهت فروش در بازار از روند رشد قیمت املاک جلوگیری می‌کند.

مشاور وزیر کار در امور بودجه و تأمین مالی گفت: مقرر است طی برنامه‌ریزی انجام شده همه پروژه‌های در دست اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد و مراکز استان‌ها تأمین مالی شود و برای بهره برداری در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =