• ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 52258
  • readingTime: ۲ دقیقه
هاوینگ بیت کوین

رویداد هاوینگ بیت‌کوین تا کمتر از ۱ هفته دیگر اتفاق می‌افتد. شکست سقف ریالی قیمت رمزارزها دلیلی شد تا حجم معاملات آنها در طول روزهای گذشته افزایش پیدا کند. البته احراز هویت اجباری صرافی MEXC نیز منجر به رشد تقاضا در صرافی‌های داخلی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هاوینگ ۲۰۲۴ در کمتر از یک هفته دیگر اتفاق می‌افتد تا برای چهارمین بار درآمد ماینرهای بیت‌کوین کاهش پیدا کند و در ادامه با کاهش عرضه این رمز ارز شرایط برای افزایش قیمت آن برقرار خواهد شد. اگرچه بیت‌کوین برای نخستین بار در سال ۲۰۲۴ پیش از هاوینگ سقف قیمتی جدیدی به ثبت رساند و اکنون کمتر از یک هفته مانده تا رویداد هاوینگ در کانال قیمتی ۶۹ تا ۷۱ هزار دلار نوسان می‌کند. بررسی رفتار بیت‌کوین در دوره‌های زمانی گذشته نشان می‌دهد بیت‌کوین ۱ تا ۲ ماه پس از رویداد هاوینگ در شرایط نزولی قرار می‌گیرد و سپس به مدار صعود باز می‌گردد ولی بازار رمزارزها دست‌کم در سال جاری رفتارهای جدیدی نسبت به هاوینگ‌های قبلی به نمایش گذاشت.

سقف دلاری بیت‌کوین شکسته شد ولی رمزارزهای معتبر بازار کمتر موفق به شکست سقف تاریخی خود شدند. اگرچه سقف ریالی قیمت بسیاری از رمزارزها شکسته شده است. برای مثال بالاترین قیمت دلاری اتریوم در بازار صعودی چند سال قبل حدود ۵ هزار دلار و یا ۱۳۰ میلیون تومان بود، اکنون اتریوم کمتر از ۳۸۰۰ دلار قیمت دارد ولی قیمت ریالی آن در صرافی‌های داخلی به بیش از ۲۴۰ میلیون تومان رسید.

احراز هویت اجباری MEXC یک هفته تا هاوینگ ۲۰۲۴

افزایش قیمت تتر دلیلی شد تا رمزارزها پیش از رسیدن به سقف دلاری، سقف قیمت ریالی خود را پشت سر بگذارند. با این حساب فعالان بازار رمزارزها با چشم‌انداز مثبتی در انتظار هاوینگ هستند و عقیده دارند قیمت رمزارزها پس از هاوینگ رشد به مراتب بالاتری را تجربه خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی افزایش یافته است. در یکی از صرافی‌های بنام داخلی یک سال قبل حجم معاملات بیت‌کوین کمتر از ۲ عدد در ۲۴ ساعت بود و حجم معاملات تتر نیز به ۳۰۰ میلیون دلار نمی‌رسید ولی در روزهای تعطیل هفته گذشته معاملات بیت‌کوین در این صرافی مرز ۱۰ عدد را پشت سر می‌گذاشت و روزانه بیش از ۲ میلیون دلار تتر خرید و فروش می‌شد. بررسی حجم‌های فروش نیز نشان می‌دهد تتر، دوج‌کوین و شیبا رمزارزهای محبوب سرمایه‌گذاران ایرانی در بازار رمزارزها هستند.

اخبار بد یک هفته مانده تا هاوینگ ۲۰۲۴

در فاصله کوتاه باقی مانده تا رویداد هاوینگ چند خبر بد بازار رمزارزها را کمی ملتهب کرد. هفته گذشته نرخ تورم آمریکا افزایش یافت تا اجرای سیاست‌های انقباضی را به تأخیر بیندازد از طرفی صرافی MEXC نیز با ارسال ایمیلی به کاربران ایرانی از آنها خواست برای ادامه همکاری فرآیند احراز هویت را انجام دهند. پیش از این صرافی‌های بایننس و کوکوین نیز با اجباری کردن فرآیند احراز هویت فعالی برای کاربران ایرانی را غیر ممکن کرده بودند و حالا کاربران کمتر از ۳ هفته فرصت دارند تا دارایی خود را از صرافی MEXC خارج کنند. این بار برخلاف ۳ سال قبل صرافی‌های داخلی خدمات کامل‌تری ارائه می‌دهند و امکان خرید، فروش، معاملات فیوچرز و حتی استیک در آنها فراهم است. ۳ سال قبل وقتی صرافی بزرگ بایننس فعالیت کاربران ایرانی را ممنوع کرد صرافی‌های داخلی امکان ارائه خدمات برای بسیاری از نیازهای کاربران داخلی را نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =