• ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
  • کد خبر: 50872
  • readingTime: ۱ دقیقه
گذر فرهنگی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه

گذر قرآنی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه بود که با استقبال خانواده‌های روبرو شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبقه دوم سالن نگین سپاهان‌شهر پاتوق قرآنی خانواده‌هایی است که برای آزمون سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه از صبح امروز ۱۸ اسفندماه گردآمده‌اند. ۱۳ قسمت برای این بخش جانبی مسابقات پیش‌بینی شد تا اگر شرکت کنندگان به همراه دیگر افراد خانواده آمده بودند، سایر افراد خانواده بتوانند از برنامه‌های قرآنی این مکان که با عنوان گذر قرآنی شناخته می‌شد استفاده کنند.

گذر قرآنی؛ جایی برای تعامل، بازی و آموختن در سایه کلام خداوند

ورودی گذر به سمت یک صحنه باز شده و در آن مسابقات قرآنی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار و به برگزیدگان هدیه داده می‌شود؛ مجاور آن قسمتی است که چند کارشناس مذهبی به سوالات قرآنی مراجعان پاسخ داده و بعدتر در قسمتی دیگر برای کودکان نمایش عروسکی برپاست. دسته دیگری از کودکان کمی آن‌طرف تر با شن‌های رنگی پازلی بزرگ را می‌سازند، دسته دیگر کاربرگ‌هایشان را رنگ‌آمیزی می‌کنند و دیگران نیز مشغول دیدن پویانمایی هستند.

گذر قرآنی؛ جایی برای تعامل، بازی و آموختن در سایه کلام خداوند

همه این قسمت‌ها درون‌مایه‌ای قرآنی دارند مانند قسمت‌های دیگر که آیات رستاخیر را به‌صورت صوت یا تصویر منتشر یا پیام‌های قرآنی را با پخش فیلم کوتاه منتقل می‌کردند.

البته گذر قرآنی بخش‌های دیگری هم داشت که بیشتر به فکر تعامل خانواده‌ها بود و بازی و سرگرمی نقش اصلی را در آن ایفا می‌کرد. همچنین کارگاه تولیدات فاخر هنری که میزبان اساتید دانشگاه با هنر بود تا با استفاده از هنر خطاطی، نگارگری، تهذیب، قلمزنی و میناکاری مشغول پرداختن به آیات قرآن و اسماً خداوند باشند.

گذر قرآنی؛ جایی برای تعامل، بازی و آموختن در سایه کلام خداوند

شایان ذکر است سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین مسابقات قرآن کریم صنعت کشور، ویژه خانواده بزرگ فولاد مبارکه، با شعار «می‌خوانمت» و در رشته‌های حفظ، روان‌خوانی، قرائت، اذان، تدبر و خوشه‌چینی و بخش ایده قرآنی به‌صورت دومرحله‌ای (مرحله اول غیرحضوری و مرحله دوم به‌صورت آزمون حضوری) صبح امروز با حضور ۹ هزار نفررشته و با هدف گسترش فرهنگ قرآن و عترت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =