موسیقی

استاد موسیقی ایرانی در نشست‌های چهارشنبه‌های موسیقی با عنوان «پزوهشی در موسیقی درمانی» گفت: با آموزش هنر و موسیقی در واقع رنگ قشنگی از زندگی به افرادی که دچار بیماری خاص آسیب نخاعی و روشن دل هستند می‌چشاند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چهارشنبه‌های موسیقی در پردیس کتاب سیتی سنتر اصفهان این بار با موضوع «پژوهشی در موسیقی درمانی» برگزار شد. محوریت این برنامه موسیقی درمانی و یا هنردرمانی به ویژه در بین افراد خاص در مراکز آسیب‌های نخاعی، آسایشگاه جانبازان، کودکان کار و … بوده است که بهرنگ کوفگر پیشکسوت ساز و موسیقی برای آموزش در این مراکز اقدام کرده است تا مرهمی بر زخم‌های آنها با نوازش روح و ساز زدن باشد.

کوفگر در این برنامه به تأثیر هنر به ویژه موسیقی و ادبیات پرداخت و اظهار کرد: وظیفه خود میدانم که در این مراکز ساز بزنم و آموزش دهم. در واقع اگر هر فردی در هر رشته تخصصی خود این احساس تکلیف را داشته باشد تا چراغی در دل تاریکی روشن کند این دنیا گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: حاصل این اقدامات را در بین چنین بچه‌هایی مشاهده می‌کنم که با وجود معلولیت و محدودیت اکنون روحیه و انگیزه دارند و بعضاً با دست‌های بی‌تحرک خود ساز می‌زنند.

«موسیقی درمانی» رنگ زیبای زندگی را نشان می‌دهد

این استاد موسیقی ایرانی درباره هدف از این اقدام گفت: چون این کارها پولی ندارد و سختی دارد، کمتر کسی دنبال چنین کاری می‌رود، زیرا آدم متخصص کم نداریم، اما باید دید زندگی را چگونه معنا می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با آموزش در واقع رنگ قشنگی از زندگی را با هنر به افرادی که دچار بیماری خاص آسیب نخاعی و روشن دل هستند می‌توان چشاند و چگونگی فکر کردن و زندگی را برای آنها به گونه دیگری بیان کرد.

کوفگر با ابراز احساس خوشبختی از آموزش دادن و دیدن حس خوب در بین هنرآموزانش، تصریح کرد: تعریف زندگی در بین انسان‌ها فراموش شده و باید به گونه‌ای زندگی کرد که بود و نبود ما تفاوت داشته باشد.

وی یادآور شد که در کشور ما نباید منتظر ماند و باید آتش به اختیار برای حال خوب مردم و ترویج هنردرمانی اقدام کرد. این جلسه خوشبختانه بدون هتک حرمت و با شاهنامه خوانی و حافظ خوانی برگزار شد و این نشان می‌دهد که می‌توان چنین جلساتی را اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کرد.

«موسیقی درمانی» رنگ زیبای زندگی را نشان می‌دهد

موسیقی به آدمی پناه می‌دهد

همچنین در این جلسه اعضای گروه پیام هنر متشکل از عزیزان با بیماری‌های خاص آسیب نخاعی و روشن دل در کنار ساز زدن از تجربیات خود گفتند. آنها معتقد هستند که «یادگیری ساز باعث افزایش اعتماد به نفس و روحیه می‌شود که از فضای آشفته جامعه و مسائل و دغدغه‌های دنیوی فاصله بگیریم.» روشندلان نیز به این باور رسیده‌اند که موسیقی به آدمی پناه می‌دهد و از طرفی امیدآفرینی و برنامه‌ریزی برای آینده را در آنها تقویت می‌کند.»

شایان ذکر است که سلسله نشست‌های چهارشنبه‌های موسیقی با هدف ترویج بیشتر موسیقی و ارتباط نزدیک تر مردم و علاقه مندان هنر با سازها و نوازنده‌ها توسط پردیس کتاب اصفهان برگزار می‌شود.

«موسیقی درمانی» رنگ زیبای زندگی را نشان می‌دهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =