• ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 49540
  • readingTime: ۱ دقیقه
سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه هنگام ضبط فیلم مشهور «راکی» رژیم سفت و سختی را در پیش گرفت که تأثیر منفی زیادی روی حافظه‌اش گذاشته بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیلوستر استالونه بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی سه جایزه اسکار و دو جایزه بفتا را دریافت کرده است. استالونه یکی از تنها دو بازیگر تاریخ (در کنار هریسون فورد) است که در شش دهه متوالی در فیلم شماره ۱ باکس آفیس حضور داشت. او بزرگترین موفقیت خود را در سال ۱۹۷۶ با بازی در نقش بوکسور راکی بالبوآ در اولین سری فیلم‌های موفق راکی به دست آورد، که خودش فیلمنامه را نوشت.

او در سال ۱۹۷۷ سومین بازیگر تاریخ شد که نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین بازیگر مرد شد. او جان رامبو را در فیلم First Blood در سال ۱۹۸۲ به تصویر کشید و در پنج فیلم رامبو (۱۹۸۲-۲۰۱۹) بازی کرد. استالونه از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا اواخر دهه ۱۹۹۰ به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود تبدیل شد و در فیلم‌های اکشن مانند کبرا (۱۹۸۶)، تانگو و پول نقد (۱۹۸۹)، کلیف هنگر (۱۹۹۳)، تخریب‌چی (۱۹۹۳) و متخصص (۱۹۹۴) بازی کرد.

استالونه که اکنون ۷۷ سال دارد، موضوع جالب و دردناکی را به تازگی فاش کرد. او در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت هنگامی که مشغول فیلمبرداری برای راکی ۳ بود قصد کاهش وزن و عضله‌سازی داشت و به همین دلیل رژیم سخت و عجیبی را پیش گرفت. روزانه ۲۵ فنجان قهوه می‌نوشید و این کار به شدت روی حافظه او تأثیر گذاشته بود. استالونه می‌گوید: «صبحانه دو عدد کوکی جو دوسر و برنج قهوه‌ای می‌خوردم و ده فنجان قهوه می‌نوشیدم. زیرا می‌خواستم چربی بدنم را تا ۲.۸ درصد کاهش دهم.» او موفق شد با این رژیم سخت ۱۳ کیلو وزن کم کند اما درگیر بیماری مغزی شد و مجبور بود با مشکلات حافظه دست و پنجه نرم کند، همانطور که خودش توضیح می‌دهد: «شماره تلفن خودم را فراموش می‌کردم. حافظه‌ام خاموش شده بود و انگار به طور کلی از بین رفته بود.»

استالونه بعد از تمام شدن فیلمبرداری راکی ۳ رژیم غذایی خود را تغییر داد و موفق شد با تغذیه مناسب و ایده‌آل سلامتی خود را بهبود ببخشد و همچنان در ۷۷ سالگی روی فرم باقی بماند.

افشاگری سیلوستر استالونه از رژیم عجیب و مشکلات مغزی‌اش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =