• ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 48120
  • readingTime: ۱ دقیقه
هوای ناسالم

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه بر روی عدد ۱۶۸ و در شرایط آلوده برای عموم قرار دارد.

به گزارش ایراسین، روند افزایش شاخص کیفیت اصفهان از ۲ روز گذشته افزایشی بوده و در حالی که روز گذشته به شرایط آلودگی برای عموم رسید، این وضعیت همچنان برای این کلانشهر قرمز است. مطابق پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان این شرایط ممکن است تا برخی ساعات فردا ادامه پیدا کند.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های انقلاب، پروین، ۲۵ آبان، احمدآباد، پارک زمزم، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان، سپاهان شهر، زینبیه، فرشادی، فیض، میرزا طاهر، کاوه، کردآباد و ولدان با عدد بالای ۱۵۱(AQI) شرایط ناسالم برای برای عموم را نشان می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

مطابق اطلاعات درج شده در جدول پایش دائم کیفیت هوای اصفهان در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کلانشهر اصفهان از اول تا ۱۹ دی سه روزِ آلوده برای عموم، هفت روزِ آلوده برای گروه‌های حساس و ۹ روز سالم را پشت سر گذاشته است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونواُکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اُزون و ذرات مُعلق(ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، تبدیل به عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =