برترین لحظات لیونل مسی در سال 2023

لیونل مسی فوق‌ستاره باتجربه آرژانتینی و بازیکن فعلی اینترمیامی، سال ۲۰۲۳ را به جالب‌ترین شکل ممکن به پایان رساند و در ادامه موفقیت‌هایش به رکوردها و موفقیت‌های جدیدی دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال ۲۰۲۳ سالی فراموش نشدنی برای لیونل مسی بود؛ از خداحافظی با فوتبال اروپا و پیوستن به لیگ آمریکا تا کسب هشتمین توپ طلا و بالا بردن اولین جام قهرمانی تاریخ تیم دیوید بکام. راه زیادی برای مسی ۳۶ ساله باقی نمانده اما دستاوردی هم در دنیای فوتبال نیست که از دسترس او دور مانده باشد.

در اینجا به پنج لحظه طلایی این اعجوبه آرژانتینی در سالی که گذشت نگاهی می‌اندازیم.

گل شماره ۸۰۰ در مقابل چشمان هواداران آرژانتین
مسی در ماه مارس ۲۰۲۳ در اولین بازی ملی آرژانتین بعد از بالا بردن جام قهرمانی جهان در قطر ۲۰۲۲، هشتصدمین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر رساند و هیجان هوادارانی را که برای بازی دوستانه با پاناما و جشن قهرمانی آرژانتین جمع شده بودند را به اوج رساند.

یک ضربه ایستگاهی تماشایی در اولین بازی برای اینترمیامی
با آمدن مسی به اینترمیامی موجی از هیجان سراسر آمریکا را در بر گرفت. سلبریتی‌ها از سراسر ایالات متحده به ورزشگاه آمدند تا اولین بازی مسی برای تیم MLS را تماشا کنند. مسی در اولین بازی رسمی خود در اولین بازی گروهی لیگزکاپ مقابل کروز آزول در حالیکه بازی ۱-۱ مساوی بود به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در آخرین ثانیه‌ها یک ضربه ایستگاهی خارق‌العاده را تبدیل به گل کرد و شور و هیجان ورزشگاه را به اوج رساند.

اولین جام قهرمانی تاریخ اینترمیامی
مسی در پنج بازی بعدی هشت گل به ثمر رساند و اینترمیامی به فینال لیگزکاپ رسید. او در فینال مقابل نشویل اس‌سی نیز گلزنی کرد اما بازی به ضربات پنالتی کشید و مسی ضربه خود را به گل تبدیل کرد و با سیو خوب دروازه‌بان دریک کلندر، اینترمیامی به پیروزی رسید و اولین جام قهرمانی تاریخش را بالای سر برد.

ماندگارترین لحظات لیونل مسی در سال ۲۰۲۳/ رکوردشکن و برنده هشتمین توپ‌طلا

شکستن رکورد شکست‌ناپذیری برزیل در خانه
رویارویی دو تیم قدرتمند آمریکای جنوبی به خودی خود جالب توجه است، اما بازی برزیل و آرژانتین در ماه نوامبر در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ فرق خاصی با بازی‌های قبلی داشت. پیش از شروع بازی درگیری زیادی بین هواداران دو تیم به وجود آمد و پلیس مجبور به مداخله شد. در نهایت بازی با تاخیر برگزار شد و آرژانتین در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو با نتیجه ۱-۰ پیروز میدان شد تا برزیل را برای اولین بار در تاریخ در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در خانه شکست داده باشد. مسی در این بازی از درد شدید پایش رنج می‌برد و در نهایت تعویض شد اما در این افتخار تاریخی تیم ملی کشورش سهیم بود.

هشتمین توپ طلا
اسطوره آرژانتینی با هدایت کشورش به سمت قهرمانی جام‌جهانی و سهم بسزایی که در این پیروزی داشت جای بحث برای کسی باقی نگذاشت و معتبرترین جایزه فردی فوتبال را از آن خود کرد. این هشتمین توپ طلای مسی بود و این رکورد بی‌نظیر بعید است که به این زودی‌ها شکسته شود. بالاترین تعداد توپ طلا بعد از مسی متعلق به کریستیانو رونالدو است که در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به کسب پنج توپ طلا شد.

ماندگارترین لحظات لیونل مسی در سال ۲۰۲۳/ رکوردشکن و برنده هشتمین توپ‌طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =