لیونل مسی - کریستیانو رونالدو - توپ طلا

تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیش از ۳ مرتبه توپ‌طلا برده‌اند، اما ستاره‌های دیگری هم بوده‌اند که بیش از یک مرتبه طعم بردن این جایزه ارزشمند را چشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاید معتبرترین جایزه فردی در فوتبال توپ طلا باشد که هر سال استثنائی‌ترین بازیکنان جهان به آن دست پیدا می‌کنند. شرایط به دست آوردن این جایزه در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده و ابتدا فقط به بازیکنان اروپایی اهدا می‌شد. بعد بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند را شامل شد و از سال ۲۰۰۷ به بعد هر بازیکنی از گوشه و کنار جهان که یک سال خارق‌العاده را در فوتبال گذراند می‌تواند در لیست نامزدهای دریافت این جایزه باشد.

یک بار به دست آوردن توپ طلا افتخار بزرگی است اما در طول تاریخ بازیکنانی هم بوده‌اند که بیشتر از یک بار جایزه را از آن خود کردند. لیونل مسی در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ موفق به کسب توپ طلا شد و نام خود را به عنوان بازیکنی با بیشترین تعداد توپ طلا در تاریخ ثبت کرد. بعید است که رکورد مسی به آسانی شکسته شود زیرا این بازیکن سالهای زیادی در اوج فوتبال باقی ماند و برتری خود را حفظ کرد.

تنها بازیکنی که به رکورد مسی نزدیک می‌شود کریستیانو رونالدو است که در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق به کسب توپ طلا شد. مسی و رونالدو بزرگترین رقبای همدیگر بودند و برای بیش از یک دهه رقابت برای کسب توپ طلا فقط بین این دو نفر در جریان بود.

افرادی که بیش از یک بار موفق به کسب توپ طلا شدند عبارتند از:
لیونل مسی: ۸
کریستیانو رونالدو: ۵
یوهان کرویف: ۳
کارلو فان باستن: ۳
میشل پلاتینی: ۳
کارل هاینتس رومنیگه: ۲
کوین کیگان: ۲
فرانتس بکن‌باوئر: ۲
رونالدو نازاریو: ۲
آلفردو دی‌استفانو: ۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =