• ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 46056
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

سازمان هواشناسی برای فردا دوشنبه ۲۹ آبان ماه برای بخش‌هایی از کشور تشدید فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایراسین، سازمان هواشناسی برای فردا دوشنبه ۲۹ آبان ماه برای بخش‌هایی از کشور تشدید فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس روز دوشنبه در نیمه جنوبی و غرب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران و نیمه غربی استان‌های هرمزگان و کرمان، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف و کولاک را شاهد خواهیم بود.

بر این اساس لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف، بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، ایراد آسیب به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و وارد شدن خسارت به محصولات باغی و زراعی محتمل است.

به هموطنان توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و توقف خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری ورزند؛ عشایر از جابجایی پرهیز نمایند؛ در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط و در فعالیت‌های عمرانی اعمال محدودیت شود؛ دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند؛ دهانه پل‌ها پاک‌سازی، کانال‌ها و آب‌روها لایروبی و محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد منتقل شوند؛ راهداری نیز برای برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر آمادگی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =