• ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
  • کد خبر: 45843
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلودگی هوا

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان چهارشنبه ۲۴ آبان ماه بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش با میانگین ۱۷۸ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

به گزارش ایراسین، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه با میانگین ۱۷۸ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۷۴، خیابان احمدآباد با ۲۰۰، پارک زمزم با ۱۶۴، بزرگراه خرازی با ۱۷۹، دانشگاه صنعتی با ۱۶۹، خیابان رودکی با ۱۵۴، رهنان با ۱۷۰، زینبیه با ۱۸۵، سپاهان شهر با ۱۶۸، خیابان فرشادی با ۱۷۵، خیابان فیض با ۱۸۱، بولوار کاوه با ۱۷۳، کردآباد با ۱۲۰۰، میرزا طاهر با ۱۷۴ و ولدان با ۱۸۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه میدان انقلاب با ۲۰۲ AQI وضعیت بنفش و بسیار ناسالم را نشان می‌دهد. همچنین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خیابان‌های استانداری، پروین و دانشگاه اصفهان قطع است.

امروز شاخص هوا در مبارکه با ۱۰۵ و شاهین شهر با ۱۳۵ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با ۷۸ AQI قابل قبول و در زرین شهر با ۱۵۲ و قهجاورستان با ۱۸۱ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان اصفهان شرایط سکون جوی تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد که سبب تداوم آلودگی شدید و افزایش شاخص هوا در حد ناسالم و بسیار ناسالم در مناطق مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، لنجان و کاشان و نواحی صنعتی اصفهان می‌شود.‌

هواشناسی اصفهان به تمامی شهروندان توصیه کرده است که طی امروز نیز از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز بپرهیزند.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از عصر امروز موج ناپایدار بارش‌زا به استان نفوذ می‌کند که در مناطق غربی سبب بارش‌های رگباری پراکنده طی امشب و فردا و کاهش غلظت آلاینده‌ها و کم‌تر شدن آلودگی هوا در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =