علیرضا کاظمی

نشست کمیته ارتقاء ایمنی شیفت فورمن‌های شرکت فولاد مبارکه باهدف ارتقاء فرهنگ ایمنی و بیان دیدگاه‌ها و نظرات شیفت فورمن‌ها در جهت بهبود فرهنگ ایمنی کارکنان سه شنبه ۲۳ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شیفت فورمن‌ها قلب سیستم مدیریتی شرکت هستند که مهمترین نقش در رهبری کارکنان را برعهده دارند و فردا سه شنبه ۲۳ آبان‌ماه پنجمین دوره نشست کمیته ارتقاء ایمنی شیفت فورمن‌های شرکت فولاد مبارکه باهدف ارتقاء فرهنگ ایمنی و بیان دیدگاه‌ها و نظرات شیفت فورمن‌ها در جهت بهبود فرهنگ ایمنی کارکنان برگزار می‌شود.

علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه درباره ضرورت برگزاری این نشست‌ها به خبرنگار ایراسین گفت: سرمایه‌های انسانی مهمترین رکن یک سازمان است که نقش مدیران عملیاتی شرکت و سرپرستان شیفت در اجرای قوانین و اطلاع‌رسانی به کارکنان اهمیت دارد.

وی ضمن اشاره به تاثیر پذیری کارکنان از شیفت فورمن و الگو پذیری کارکنان از آنها، تصریح کرد: بروز رفتارهای ایمن کارکنان در دستیابی به نتایج مطلوب، نتیجه فرهنگ ایجاد شده از سوی شیفت فورمن‌هاست.

کاظمی تعهد و رهبری را به عنوان مهمترین رکن سازمان دانست و افزود: برگزاری چنین جلسات مشابه‌ای در جهت ایجاد خود آگاهی و اشاعه فرهنگ ایمنی مثبت بین کارکنان و تقویت روابط مثبت در جهت اجرای قوانین و موازین ایمنی در سازمان بسیار موثر است.

الزام تعهد رهبری به موازین ایمنی

همچنین مدیر بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه در این راستا شیفت فورمن‌ها را مهمترین لایه مدیریتی سازمان معرفی کرد و به خبرنگار ایراسین، گفت: نقطه آغازین ایجاد فرهنگ ایمنی را رفتار و نحوه برخورد شیفت فورمن‌ها در خط تولید تشکیل می‌دهند.

حسین مدرسی فر تعهد رهبری به رعایت مسائل و موازین ایمنی را مهمترین رکن سیستم‌های ایمنی برشمردند و گفت: این امر با شناسایی خطرات پیش از شروع فعالیت و برگزاری جلسات سه دقیقه‌ای و همفکری و همدلی کارکنان در اجرای فعالیت‌ها به صورت ایمن در ابتدای هرشیفت با حضور شیفت فورمن‌ها همگام با سایر پرسنل ایجاد می‌شود.

وی شیفت فورمن‌های فولاد مبارکه را الگوی مناسبی برای رهبری پرسنل و دستیابی به نتایج مطلوب دانست و افزود: تجربیات شیفت فورمن‌ها و راهکارهای این قشر پرتلاش در حل مسائل درون سازمانی بسیار سودمند و حائز اهمیت است از این رو چنین برنامه‌هایی برای هم‌افزایی بیشتر بسیار موثر است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در واقع ارتقاء فرهنگ ایمنی پرسنل و سازمان از مهمترین نقش شیفت فورمن‌ها است که رعایت قوانین و مقررات داخلی و بیرونی در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را به عنوان یک چهار چوب تشبیه کرده و برای پیاده‌سازی آن برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، مدیر بهداشت حرفه‌ای،ایمنی و محیط زیست، جمعی از مدیران بهره برداری و پشتیبانی،رئیس ایمنی، آتش‌نشانی و بهداشت حرفه‌ای،سرپرست ایمنی فنی و بازرسی، سرپرست آتش‌نشانی، سرپرست بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی فولاد مبارکه و رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی فولاد سبا از مدعوین این نشست هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =