منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس در استان اصفهان با توجه به شرایط جوی تا ساعت ۲۰ اعلام خواهد شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص آخرین وضعیت جوی و افزایش آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه جوی پایدار بر روی استان حاکم است.

وی با بیان اینکه طی سه روز اخیر نیز شاهد افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان و مناطق صنعتی بوده‌ایم، ابراز داشت: امروز نیز هوای شهر اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه خواهد داد، افزود: مصوبات این جلسه تا قبل از ساعت ۲۰ اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی عصر روزچهارشنبه سامانه بارشی از مناطق غربی وارد استان خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم این سامانه منجر به کاهش آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی نیز شود.

شیشه فروش با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته پایش صنایع و کنترل مصرف سوخت انجام شد، در خصوص علت افزایش آلودگی هوای اصفهان در آبان ماه امسال خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که حدود ۸۰ درصد از روزهای سال و به ویژه در نیمه دوم آن، در شهر اصفهان جا به جایی جوی و وزش باد مؤثری نداریم که سبب خودپالایی هوا شود.

وی با اشاره اینکه این کلانشهر به طور تقریبی در ۸۰ درصد روزهای سال فاقد تغییرات جوی است، افزود: خشکی و کم بارشی ۹۸ درصد مساحت این استان را با کم آبی و خشکسالی مواجه کرده است و به دلیل نبود جریان زاینده‌رود کانون‌های گردوغبار در بستر رودخانه شکل گرفته است که سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =