برندگان توپ‌طلا

لیونل مسی هشتمین توپ‌طلا را به افتخاراتش اضافه کرد، اما او در حال حاضر از طریق فوتبال درآمد کمتری نسبت به کریستیانو رونالدو دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، توپ طلا یک جایزه سالانه است که توسط مجله خبری فرانس فوتبال از سال ۱۹۵۶ ارائه می‌شود. بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ طی توافق با فیفا این جایزه به طور موقت با جایزه بهترین بازیکن سال فیفا (تاسیس در سال ۱۹۹۱) ادغام شد و به عنوان توپ طلای فیفا شناخته شد. این همکاری در سال ۲۰۱۶ پایان یافت و نام جایزه به توپ طلا بازگشت، در حالی که فیفا نیز جایزه سالانه جداگانه خود یعنی بهترین بازیکن مرد فیفا را ادامه داد.

توپ طلای ۲۰۲۳ شصت و هفتمین مراسم توپ طلا بود و برای دومین بار در تاریخ، این جایزه بر اساس نتایج فصل به جای سال تقویمی اهدا شد؛ یعنی از ۱ آگوست ۲۰۲۲ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۳. لیونل مسی برای هشتمین بار این افتخار را از آن خود کرد. ارلینگ هالند با طوفانی که در منچسترسیتی بر پا کرده در رقابتی تنگاتنگ با مسی برای دریافت توپ طلا قرار داشت و در رتبه دوم ایستاد. کیلیان امباپه فرانسوی نیز سوم شد.

بازیکنانی که توپ طلا بردند اغلب از ثروت بالایی برخوردار می‌شوند و قراردادهای پرسود زیادی با شرکت‌های تجاری می‌بندند. در اینجا به پردرآمدترین بازیکنانی که توپ طلا بردند نگاهی می‌اندازیم.

کریستیانو رونالدو با پنج توپ طلا پردرآمدترین ورزشکار جهان است و ۳۶۳ میلیون پوند ثروت دارد. مشارکت این اسطوره در کارهای تبلیغاتی و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که در هتل‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و برند آب معدنی داشت درآمد او را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

مسی با هشت توپ طلا و ثروت ۱۰۵ میلیون پوندی دوم است. قرارداد مادام‌العمر این بازیکن با آدیداس، به افزایش درآمد او کمک شایانی کرده است. کاکای برزیلی با ۷۴ میلیون پوند در جایگاه سوم قرار دارد. او که در سال ۲۰۰۷ توپ طلا گرفت قراردادهای تجاری بسیار پرسودی با کمپانی‌های فناوری هوشمند دارد. ثروت ۶۲.۵ میلیون پوندی کریم بنزما جایگاه چهارم را برای او به ارمغان آورده. این بازیکن فرانسوی که سال گذشته برنده توپ طلا شد در حال حاضر در الاتحاد عربستان بازی می‌کند.

رتبه پنجم به مایکل اوون با ثروت ۵۴.۴ میلیون پوندی می‌رسد، او در سال ۲۰۰۱ برنده توپ طلا شد و به همراه همسرش در پرورش اسب‌های مسابقه‌ای فعالیت دارد. زین‌الدین زیدان در سال ۱۹۹۸ و در پی قهرمانی جام جهانی به توپ طلا رسید و ثروت ۵۲ میلیون پوندی دارد. لوئیس فیگو در سال ۲۰۰۰ از بارسلونا به رئال مادرید رفت و همان سال توپ طلا برد. او حدود ۴۱ میلیون پوند ثروت دارد و در نقش مشاور یوفا فعال است. فابیو کاناوارو در سال ۲۰۰۶ هم قهرمان جام جهانی شد و هم به توپ طلا دست یافت. او ۳۶ میلیون پوند ثروت دارد و پس از بازنشستگی به مربیگری روی آورد و به چین رفت.

اما ثروت رونالدینیو نامشخص است. این اسطوره بی‌نظیر برزیلی که زمانی طبق گزارش‌ها ۸۰ میلیون پوند ثروت داشت پول زیادی را به خاطر بدهی از دست داد. رونالدینیو در سال ۲۰۰۵ برنده توپ طلا شد و قراردادهای سودآوری با نایکی، پپسی، کوکاکولا و غیره داشت. او در حال حاضر روی اپلیکیشن Footsider کار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =