باران

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش‌های رگباری و رعدوبرق در استان اصفهان از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار بر روی استان تا اواسط فردا و نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از بعدازظهر فردا است.

بر این اساس وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و از بعدازظهر فردا به‌تدریج افزایش ابر و در مناطق غربی در اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه در بیشتر مناطق ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید گاهی شدید و بارش باران و احتمال رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود، فعالیت این سامانه روز پنجشنبه جاری در نیمه جنوبی است و به تدریج از استان خارج خواهد شد.

با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف فعالیت سامانه بارشی در استان، فعالیت این سامانه از بعدازظهر فردا آغاز می‌شود و تا پایان وقت پنجشنبه با بارش باران، گاهی رگباری، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و تندباد موقت، در نقاط مستعد شرق استان احتمال گردوخاک و نوسانات دما همراه است.

اثرات فعالیت سامانه مذکور طی این مدت به ترتیب در مناطق غرب، جنوب و مرکز و با شدت کمتر شرق استان همراه است و فردا شهرستان‌های داران، فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، شاهین‌شهر و میمه تحت‌تأثیر فعالیت سامانه بارشی است.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، دهق، داران، فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، نجف‌آباد، نائین، نطنز، چوپانان، خوروبیابانک، اصفهان، شرق اصفهان، مورچه‌خورت، اردستان، انارک، شاهین‌شهر و میمه، مهاباد، ورزنه و کاشان با سامانه بارشی همراه خواهد بود.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با کمینه دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =