مسئولیت اجتماعی

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ضروری است بنگاه‌های اقتصادی به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند، چرا که این امر توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا گل احمد رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان، در خصوص عملکرد کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه این هفته این کمیسیون با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: جلسات این کمیسیون با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی چالش‌ها و نیازهای مردم استان و کمک‌هایی که صنایع و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند برای رفع آن داشته باشند، احصا شده است، افزود: در هر جلسه محور بحث یک نیاز در نظر گرفته می شود و تقسیم کاری بین بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه طبق بررسی صورت گرفته بر روی سرطان در اصفهان انجام آلودگی‌های زیست‌محیطی از علل اصلی شیوع این بیماری است، گفت: البته خیریه‌ها و بخش‌های مختلف در راستای کاهش تأثیرات این موضوع وارد میدان شده‌اند اما لازم است به موضوعات زیست‌محیطی توجه ویژه‌ای شود تا از گسترش بیماری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در ابعاد فردی از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: از این رو باید توجه داشت که نگاه ویژه شرکت‌ها و ارگان‌ها به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی موضوعی ضروری است در همین خصوص، یکی از مسئولیت شرکت‌ها، توجه به سلامت محیط‌زیست است بنابراین باید فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که برای محیط‌زیست مشکلی ایجاد نکند.

گل احمد تصریح کرد: از تمامی اعضای کمیسیون درخواست داریم پیشنهادات اجرایی خود در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را با صراحت بیان کنند تا با بررسی موارد مطرح شده بتوان قدم‌های مناسبی در راستای رفع مشکلات برداشت. نیاز است علل به وجود آمدن برخی مشکلات بررسی شود و با ریشه‌یابی مسائل در جهت رفع آن‌ها قدم برداشت.

وی با بیان اینکه در این کمیسیون تلاش خواهد شد با برخی صنایع آلاینده همگرایی سازنده‌ای ایجاد شود تا با تعامل و همکاری بتوان از میزان آلایندگی‌ها کاست و به رفع مشکلات زیست‌محیطی کمک کرد، افزود: در شرایط کنونی لازم است شرکت‌ها و واحدها به محیط‌های پیرامونی خود تعهد داشته باشند. اگر این نوع تفکر را به شرکت‌ها وارد کردیم، می‌توانیم در سال‌های آینده توسعه پایدار داشته باشیم.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =