همایش هوش مصنوعی

اولین رویداد کشوری دانش آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در دنیای امروزی که به سرعت در حال تحول است، هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک نیروی دگرگون کننده با پیامدهای عمیق در سراسر صنایع و جامعه به عنوان یک کل ظاهر شده است.

اولین رویداد کشوری دانش آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ع) توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با همکاری بنیاد نخبگان استان از ۸ الی ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

محورهای این همایش عبارتند از: هوش مصنوعی و بهداشت و درمان، هوش مصنوعی و هوا و فضا، هوش مصنوعی و رسانه، شهر هوشمند.

با توجه به نقش محوری هوش مصنوعی در حال و آینده جامعه، برگزاری رویداد «هوش آموز» به دلایل زیر حائز اهمیت است:

شکاف آموزشی: زمانی که صحبت از آگاهی و درک هوش مصنوعی به میان می آید، شکاف آموزشی قابل توجهی وجود دارد، به ویژه در میان دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ ساله. بسیاری از سیستم های آموزشی سنتی برای همگام شدن با پیشرفت های فناوری هوش مصنوعی نیازمند تلاش گسترده ای در حوزه ستادی ، منطقه ای و مدرسه ای هستند. با سازماندهی این رویداد، در تلاش هستیم که فاصله این شکاف ها کمتر شود و فرصتی منحصر به فرد برای دانش آموزان فراهم می کنیم تا اصول هوش مصنوعی و کاربردهای آن را درک کنند.

آماده سازی نیروی کار آینده: هوش مصنوعی چشم انداز مشاغل مختلف در جامعه را شکل می دهد. برای اطمینان از اینکه نیروی کار آینده ما به خوبی برای مشاغل فردا آماده است، ضروری است که ذهن های دانش اموزان را در همان ابتدای کار با مفاهیم هوش مصنوعی آشنا کنیم. این رویداد آنها را به دانش پایه مجهز می کند و آنها را در بازار کار مبتنی بر هوش مصنوعی رقابتی و سازگارتر می کند.

توسعه و پرورش خلاقیت: این رویداد به عنوان منبع الهام و ترویج هوش مصنوعی، نقش مهمی را در توسعه و پرورش خلاقیت دانش اموزان ایفا خواهد کرد. با قرار دادن آنها در معرض کاربردهای دنیای واقعی هوش مصنوعی در بهداشت و درمان، هوافضا، مدیریت شهری و صنایع مختلف، تلاش خواهیم کرد تا بستر رشد و توسعه خلاقیت آنها را فراهم اوریم. این رویداد و حضور متخصصان و دانشمندان این حوزه آنها را تشویق می کند تا زمینه های مرتبط با هوش مصنوعی را کشف کنند و آینده هوش مصنوعی را در مشاغل مورد علاقه خود ترسیم نمایند و آن را بکار گیرند.

عدالت محوری: تنوع در هوش مصنوعی برای ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی اخلاقی و عادلانه بسیار مهم است. با در دسترس قرار دادن این رویداد برای طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان، ما به تحقق اهداف عدالت آموزشی کمک خواهیم کرد. تشویق اقشار مختلف دانش اموزی برای تعامل با هوش مصنوعی آینده‌ای غنی‌تر و فراگیرتر را برای این حوزه ایجاد می‌کند.

شبکه سازی اموزشی: در این رویداد، دانش آموزان، مربیان، کارشناسان و متخصصان صنعت را در یک محیط یادگیری مشترک گرد هم می آوریم. این بستری را برای شبکه‌سازی، اشتراک‌گذاری ایده و فرصت‌های راهنمایی فراهم می‌کند و بینش دانش اموزان را در مورد کاربرد هوش مصنوعی در زمینه های مختلف علوم تقویت می‌کند. به روز رسانی دانش ها هوش مصنوعی یک پدیده بین المللی با ارتباط جهانی است. میزبانی این رویداد تضمین می کند که دانش آموزان ما از چشم انداز جهانی هوش مصنوعی عقب نخواهند ماند و سطح پایه دانش آموزان در زمینه هوش مصنوعی را ارتقا خواهد داد.

اولین رویداد کشوری دانش آموزی هوش مصنوعی برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =