تعطیل نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص شرایط جوی روزهای آینده دوشنبه تمام ارگان‌ها و نهادهای اصفهان به روال همیشگی مشغول فعالیت خواهند بود.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: در پی پیش‌بینی سازمان هواشناسی، هشدار زرد برای استان اصفهان صادر شده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، طبق اعلام این سازمان، وزش باد در استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت غرب خواهد بود و منجر به تغییرات جوی و کاهش دما خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مراقبت‌ها برای گروه‌های حساس افزود: پایداری آلاینده‌های ناشی از گردوغبار برای فردا تداوم دارد، اما از شدت آن کاسته خواهد شد و طی اوایل صبح شاهد پایداری بیشتر این آلاینده‌ها خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: در پی اجرای طرح مردم‌یاری کشت نهال‌، چهار میلیون اصله نهال مناسب برای استان اصفهان کاشته می‌شود که بیش از یک میلیون آن در شش هزار هکتار از مناطق بیابانی اصفهان کاشته خواهد شد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه نهال‌های مذکور با همکاری اقشار مختلف مردمی و با هدف بیابان‌زدایی کاشته خواهد شد، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم صورت گرفته است تا در چهار استان هم‌مرز استان اصفهان نیز طرح‌های بیابان‌زدایی اجرا شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر استان، از انجام هر اقدامی از جمله فعالیت‌های معدنی، خاک‌برداری و آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و فضاهای سبز که منجر به انتشار گردوخاک و آلودگی هوا می‌شود، باید خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: کنترل آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع، فعالیت نکردن واحدهای تولید گچ، آجر و مصالح اطراف اصفهان و سجزی، نبود فعالیت ماشین‌آلات حمل مصالح ساختمانی، با اعمال محدودیت برای فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در شرایط اضطرار با پیگیری و نظارت اداره محیط زیست استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی خودرو و عمل به توصیه‌های بهداشتی، ممنوعیت انجام مسابقات و فعالیت ورزشی در فضای باز و فعالیت نکردن تولیدکنندگانی که زمینه‌ساز ایجاد گردوغبار می‌شوند نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص شرایط جوی روزهای آینده، فردا دوشنبه ششم شهریورماه تمام ارگان‌ها و نهادهای اصفهان به روال همیشگی مشغول فعالیت خواهند بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =