• ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
  • کد خبر: 40928
  • readingTime: ۲ دقیقه
لیونل مسی

لیونل مسی با اهداف زیادی به اینترمیامی پیوسته است. او هم می‌تواند از بازی لذت ببرد و هم با افتخار کفش‌های خود را بیاویزد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، لیونل مسی که با به دست آوردن جام قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ آرزوی برآورده نشده برایش باقی نمانده بود، تصمیم گرفت سال‌های آخر فوتبال خود را کمی آرام‌تر سپری کند. او دو سال بد را در پاری‌سن‌ژرمن گذرانده بود و هواداران آنقدرها با او خوش‌رفتاری نمی‌کردند.

او اینترمیامی را انتخاب کرد. همه چیز از همان ابتدای امضای قرارداد به شکلی سرگرم‌کننده پیش رفت. تماس‌های تلفنی با دوستان قدیمی مسی شروع شد. اول نوبت سرخیو بوسکتس بود که او هم بلافاصله بعد از مسی با اینترمیامی قراردادی امضا کرد. جوردی آلبا نفر بعدی بود که به زودی به تیم می‌آید. لوئیس سوارس خیلی تلاش کرد که همین تابستان به میامی بیاید ولی موفق به فسخ قراردادش با باشگاه برزیلی گرمیو نشد. اما یک سال بعد به اینترمیامی خواهد پیوست. و گزینه محتمل بعدی آندرس اینیستا است. به این ترتیب نیمی از تیم بارسلونا که در سال ۲۰۱۵ سه‌گانه را به دست آورد بعد از هشت سال در میامی متحد خواهند شد. همه آنها تقریبا آخرین سال‌های دوران حرفه‌ای خود را سپری می‌کنند، پس چه پایانی از این خوش‌تر؟

لیونل مسی

موضوع مهمتر این است که فشاری که در پاری‌سن‌ژرمن بر شانه مسی بود در اینترمیامی وجود نخواهد داشت. تمام قدم‌های او در پاریس زیر نظر بود و از او بابت تک تک اقداماتش سوال می‌شد. مسی در بارسلونا هم فشار زیادی را تحمل می‌کرد اما با یک تفاوت بزرگ: او در بارسلونا چه می‌برد چه می‌باخت، حمایت بی قید و شرط هواداران را با خود داشت. اما در پاریس چنین خبری نبود. پاریسی‌ها او را مقصر شکست در لیگ قهرمانان اروپا می‌دانستند و او در روزهای آخر حضورش در باشگاه پاریسی مدام هو می‌شد. این وضعیت واقعا باعث شکنجه مسی شده بود.

در اینترمیامی هیچ فشاری وجود نخواهد داشت. مسی چه برنده شود و چه شکست بخورد کسی قضاوتش نمی‌کند. او آنقدر بزرگ است که کسی در لیگ آمریکا و در تیمی که هنگام پیوستن مسی در انتهای کنفرانس شرق قرار داشت به خود اجازه قضاوت او را نخواهند داد.

به علاوه، مسی وارد تیمی شد که از آن انتظارات زیادی ندارند. اگر موفق شود تیم را به مراحل بالاتر برساند اوج قدرت و توانایی خود را بار دیگر به همه ثابت خواهد کرد. اگر هم چنین کاری نکند باز هم کسی او را سرزنش نخواهد کرد. او در آمریکا حضور دارد تا تماشایش کنند و از دیدن بازی‌هایش لذت ببرند.
اینترمیامی دو بازی اولش با حضور مسی را برنده شد. مسی در بازی اول ضربه آزاد خیره‌کننده‌ای را به گل تبدیل کرد و در بازی دوم دو گل زد و روی دو گل دیگر هم موثر بود. او همواره می‌تواند کنترل بازی را در دست بگیرد و بر بازی مسلط شود. اما این احتمال هم وجود دارد که در خیلی از بازی‌ها نتواند عملکرد بالایی به نمایش بگذارد و بازیکنان شاداب‌تر و جوان‌تر جایگزینش شوند. در لیگ آمریکا قدرت جسمانی حرف اول را می‌زند و طبیعی است که بازیکنان قدرتمندتری از او در آن لیگ حضور داشته باشند. اما این مسائل واقعا برای او مهم نیست. او آنجاست تا پایانی باشکوه درخور نام و آوازه خود برای خودش رقم بزند.

مردم آمریکا خوشحال هستند که این فرصت در اختیارشان قرار داده شده تا بازی بهترین بازیکن تاریخ را از نزدیک تماشا کنند. مسی هم این فرصت را دارد که از آخرین سال‌های فوتبالی خود لذت ببرد و بعد از نزدیک به ۲۰ سال فشار و بازی در سطح بالا، خداحافظی زیبایی داشته باشد.

لیونل مسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =