qrکد

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی معتقد است که رمزینه کتاب‌های درسی باید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان معرفی شود تا بیشتر از آن استفاده کنند و یکی از پروژه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استفاده از همین رمزینه‌ها است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، مجتبی دانشور دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد در نشست خبری خود که صبح امروز در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریز آموزشی برگزار شد، درباره تولید محتوای الکترونیک اظهار کرد: کرونا باعث شد تا این موضوع بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تولید و تعمیق محتوای الکترونیک مورد نیاز و تأمین بسته‌های یادگیری موجود یا QRکدهای موجود در کتاب‌های درسی از اهداف تولید محتوای الکترونیک است.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد درباره گروه‌هایی که محتوای الکترونیک خود را به جشنواره ارسال کردند، گفت: دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و دانشجو معلمان، موسسات علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان، انجمن‌های مردم‌نهاد و فعالان تعلیم و تربیت از جمله افرادی بودند که آثار خود را ارسال کردند.

دانشور درباره قالب‌های تولید محتوای الکترونیک یادآور شد: محتوای صوتی، گرافیک متحرک، ویدیوی آموزشی، بازی‌های تعاملی و واقعیت افزوده و مجازی از جمله قالب‌های تولید آثار است و ۳۳ هزار اثر به جشنواره ارسال شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای مهارت معلمان با برگزاری کارگروه آموزشی گفت: از استان‌ها خواستیم برای افراد علاقمند، کارگاه آموزشی برگزار کنند و در ستاد نیز با سه موضوع گرافیک متحرک، واقعیت افزوده و پادکست، دوره آموزشی برگزار کردیم.

دانشور افزود: ۶۰ درصد آثار توسط معلمان، ۳۰ درصد توسط دانش‌آموزان و مابقی توسط دانشجومعلمان و موسسات آموزشی ارسال شد و دانش آموزان دختر و معلمان خانم از جشنواره استقبال بیشتری داشتند.

به گفته وی، بیشترین آثار ارسال شده شامل ویدیوی آموزشی، موشن‌گرافی و پادکست بود.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد یادآور شد: در مجموع ۴۰ نفر که شامل ۱۸معلم، ۱۵ دانش‌آموز و ۶ دانشجو شامل تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: رمزینه کتاب‌های درسی باید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان معرفی شود تا بیشتر از آن استفاده کنند و یکی از پروژه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استفاده از همین رمزینه‌ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =