باقرزاده

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد که دانش آموزان تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، درباره آیین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی در مدارس، در شبکه خبر سیما اظهار کرد: "تربیت بدون توقف؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی توسط تمام نهادها، خانواده‌ها و مدارس برای دانش آموزان"، شعار تابستان امسال است.

وی با بیان اینکه از اول خردادماه ثبت پایگاه‌ها را در سامانه نورینو پیش بینی کرده بودیم، افزود: حدود ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس، به علاوه هزار کانون فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف تا به امروز در نورینو ثبت شده است. این روند تا ۷ تیر ادامه دارد.

به گفته باقرزاده، دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت ثبت نام در این ۲۵ هزار پایگاه را دارند و می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می‌توانند رشته‌های مختلف را در مکان‌های مختلف ببینند و اقدام به ثبت نام در این پایگاه‌ها کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این ۲۵ هزار پایگاه تابستانی ثبت نام کرده اند، درباره هزینه کلاسها افزود: تمام پایگاه‌هایی که در سامانه جامع معاونت پرورشی در درگاه وزارت آموزش و پرورش یعنی "نورینو" ثبت شده‌اند، باید مبلغ شهریه کلاس را نیز در این سامانه عنوان کنند. بنابراین قطعا نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد.

باقرزاده عنوان کرد: برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رایگان است اما برخی از فعالیت‌ها به دلیل اینکه رویکردشان مهارتی و حرفه‌ای است و احتیاج به ابزار و مربی متخصص دارد، هزینه و شهریه دریافت می‌کنند اما سقفی برایش وجود دارد و نظارت بر روی این هزینه‌ها از طریق شورای اوقات فراغت استان که مدیر کل استان، رئیس آن شوراست، اتفاق می‌افتد.

وی بیشتر توضیح داد: ابتدا شهریه کلاسها باید عنوان شود و در سامانه تایید شود تا اجازه نمایش دادن آن کلاس در سامانه نورینو داده شود و دانش آموزان بتوانند این پایگاه‌ها را ببینند. طبیعتا اعداد و ارقام کلاس هم باید منطقی و حساب شده باشد تا فرصت را برای شرکت عموم دانش آموزان ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: توصیه می‌کنم دانش آموزان از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند. اساتید این پایگاه‌ها مورد تایید آموزش و پرورش است و نظارت بر روی مبالغ و شهریه‌های آن وجود دارد و آموزش و پرورش اجازه غیر متعارف بودن این مبالغ را نمی‌دهد.

به گفته باقرزاده والدین و دانش آموزان می‌توانند از طریق درگاه انعکاس نظرات و پیشنهادات و انتقادات در سامانه "نورینو" و پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش، شکایات خود درباره شهریه‌های نامتعارف کلاس‌های پایگاه‌های تابستانی ثبت شده در سامانه "نورینو" را به اطلاع آموزش و پرورش برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =