آنفیلد

«آنفیلد» ورزشگاه لیورپول یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ورزشگاه‌های تاریخ فوتبال به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آنفیلد از زمان تشکیل تیم لیورپول به خانه همیشگی قرمزها تبدیل شد؛ ورزشگاهی نمادین و زیبا که رکوردهای خاصی هم در آن ثبت شده است.

آنفیلد یک استادیوم فوتبال در مرسی‌ساید انگلستان است که با گنجایش ۵۳۳۹۴ نفری به هفتمین استادیوم بزرگ فوتبال در انگلیس تبدیل شده است. از زمان تشکیل لیورپول در سال ۱۸۹۲ آنفیلد خانه‌اش بوده است. این ورزشگاه در ابتدا از سال ۱۸۸۴ تا ۱۸۹۱ خانه اورتون بود و آنها پس از اختلاف با رئیس باشگاه به گودیسون پارک نقل مکان کردند.

این استادیوم دارای چهار جایگاه است: اسپیون کپ، جایگاه اصلی، جایگاه سر کنی دالگلیش و آنفیلد رود اند.

دو دروازه در استادیوم به نام مربیان سابق لیورپول نامگذاری شده‌اند: بیل شنکلی و باب پیزلی. مجسمه هر دو مربی در خارج از ورزشگاه قرار داده شده: مجسمه شنکلی در سال ۱۹۹۷ توسط جایگاه کوپ و پیزلی در سال ۲۰۲۰ توسط جایگاه اصلی رونمایی شد. در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد شد که استادیوم جدیدی در استنلی پارک جایگزین آنفیلد شود، اما پس از خرید باشگاه لیورپول توسط گروه فنوی اسپورت در سال ۲۰۱۰ مشخص شد که این اتفاق نخواهد افتاد.

در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۴ ساخت و ساز برای گسترش جایگاه اصلی آغاز شد. قدیمی‌ترین جایگاه در آنفیلد، جایگاه اصلی است که تکمیل آن ۷۶ سال به طول انجامید. این قسمت که یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌های تمام صندلی در فوتبال اروپا است، در ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ به روی عموم باز شد و ظرفیت ورزشگاه را به ۵۳۳۹۴ افزایش داد. جایگاه آنفیلد رود در حال حاضر در حال بازسازی است تا ظرفیت ورزشگاه را به حدود ۶۱۰۰۰ نفر برساند و کار ساخت و ساز قرار است به موقع برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تکمیل شود.

نکاتی جالب درباره استادیوم «آنفیلد»/ خاص‌ترین ورزشگاه جهان در مرسی‌ساید

رکوردهای جالب ثبت شده در آنفیلد

بیشترین حضور ثبت شده در آنفیلد ۶۱۹۰۵ نفر برای بازی لیورپول مقابل ولورهمپتون واندررز در دور پنجم جام حذفی در ۲ فوریه ۱۹۵۲ بوده است. کمترین تعداد تماشاگران ثبت شده در آنفیلد ۱۰۰۰ نفر برای بازی مقابل لافبورو در ۷ دسامبر ۱۸۹۵ بود. بالاترین میانگین حضور ۵۳۱۱۲ نفر برای فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۶ تعیین شد.

لیورپول در طول فصل‌های ۱۸۹۳–۱۸۹۴، ۱۹۷۰–۱۹۷۱، ۱۹۷۶–۱۹۷۷، ۱۹۷۸–۱۹۷۹، ۱۹۷۹–۱۹۸۰، ۱۹۸۷–۱۹۸۸، ۲۰۰۸–۲۰۰۹، ۲۰۱۷–۲۰۱۸، ۲۰۱۸–۲۰۱۹، ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در هیچ بازی لیگ در آنفیلد شکست نخورد. طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری لیورپول در خانه از ژانویه ۱۹۷۸ تا ژانویه ۱۹۸۱ ادامه یافت، دوره‌ای شامل ۸۵ بازی، که در آن لیورپول ۲۱۲ گل به ثمر رساند و ۳۵ گل دریافت کرد. طولانی‌ترین دوران بدون باخت در بازی خانگی این باشگاه در لیگ ۶۸ بازی است که از آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ رخ داده است. بدترین شکست‌های پیاپی لیورپول در آنفیلد، شش بازی در سال‌های ۲۰۲۰–۲۰۲۱ بوده که به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ این بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار می‌شدند. بیشترین برد متوالی لیگ در آنفیلد ۲۴ برد است، و این طولانی‌ترین دوران برد در تاریخ لیگ برتر انگلیس است که در طول فصل‌های ۲۰۱۸–۲۰۱۹ و ۲۰۱۹–۲۰۲۰ صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =