حج

حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ تکمیل شد. با توجه به سهمیه استان‌ها، ظرفیت‌های باقی مانده برای مشمولان از سوی حج و زیارت استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، نام‌نویسی از متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ در برخی از استان‌ها به تناسب ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد.

تکمیل ظرفیت ۹۰ درصد کاروان‌های حج ۱۴۰۲

با این وجود، تاکنون حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج آینده تکمیل شده و روند ثبت‌نام از جاماندگان با توجه به سهمیه استان‌ها و ظرفیت های باقی مانده در حال انجام است؛ تا جایی که امروز پنجم فروردین ماه از دقایقی قبل ثبت‌نام از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲ در استان تهران آغاز شده و جاماندگان حج ۱۳۹۹ و دارندگان فیش حج تا پایان سال ۱۳۸۵ می‌توانند در یکی از ۲ کاروان باز شده، ‌ثبت‌نام کنند. پیش از این، اواخر سال گذشته نیز ۲ کاروان برای مشمولان تهرانی باز شده بود.

۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج آینده تکمیل شد/ بازشدن کاروان‌های جدید از سوی استان‌ها

ظرفیت‌های باقی مانده حج از سوی استان‌ها اعلام می‌شود

در برخی دیگر از استان‌ها نیز با توجه به ظرفیت باقی مانده، کاروان‌هایی متناسب با سهمیه هر استان باز می‌شود و از سوی اداره حج و زیارت استان‌ها به مشمولان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عربستان ویزای زائران حج را از اواخر رمضان صادر می‌کند

از اواخر ماه مبارک رمضان نیز روند صدور ویزای زائران حج آینده از سوی عربستان آغاز می‌شود و اعزام زائران ایرانی از خردادماه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فارس، در حج تمتع آینده ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی شرکت می‌کنند که روند ثبت‌نام از اواسط اسفندماه آغاز شد و با توجه به استقبال مشمولان، در روزهای آغازین ثبت‌نام، ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد و به این ترتیب امکان ثبت‌نام از اولویت‌های سوم به بعد فراهم نشد و فقط جاماندگان حج ۱۳۹۹ و ودیعه‌گذاران تا پایان سال ۱۳۸۵ امکان ثبت‌نام داشته و دارند. هزینه این سفر نیز برای جاماندگان حج ۱۳۹۹ از ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و برای دارندگان فیش حج تا پایان ۱۳۸۵ نیز ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =