• ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 32651
  • readingTime: ۲ دقیقه
برف

بارش برف و باران در استان‌های کشور از هفته گذشته آغاز شده و تا به امروز ۱۷ استان را در برگرفته است، رئیس پلیس راه کشور اعلام کرده که مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و صورت اضطرار به سفر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، بارش برف و باران در استان‌های کشور از هفته گذشته آغاز شده و تا به امروز ۱۷ استان را در برگرفته است، رئیس پلیس راه کشور اعلام کرده که مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و صورت اضطرار به سفر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

با اینکه این بارش‌ها در تعداد اندکی از روستاها و شهرها باعث انسداد جاده‌ها شده است، اما موجب سفیدپوش شدن کوه‌ها و دامنه رشته کوه‌ها همچنین پرآب شدن سدهای اغلب استان‌ها شده و نعمات فراوانی را به خصوص برای کشاورزان همراه داشته است.

تهران:

از عصر روز گذشته بارش برف در شمال و شمال غرب تهران آغاز شد و بامداد امروز شدت گرفت و باعث شد صبح امروز مناطق شمالی شهر تهران سفید پوش شود.

همدان:

از صبح امروز یکشنبه بارش برف، چهره زیبای همدان را زیباتر کرد و صحنه‌های چشم‌نواز و دلنوازی را در دل آن به یادگار گذاشت، روزی سپید و روزگاری پُر امید. به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی، بارش‌های این سامانه تا روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ادامه دارد.

کردستان:

از روز گذشته بارش برف در اکثر نقاط استان کردستان به غیر از شهرهای سقز و بانه آغاز شد، بارش این نعمت الهی با کولاک و بارش سنگین همراه بوده است و در اکثر مناطق و محورها برف تا ۴۰ سانتی متر بر روی زمین نشسته است.

به گفته معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، نیرو های راهداری از دیشب عملیات برفروبی را در تمام محورها شروع کرده و اکنون تردد در تمام جاده‌ها فقط با زنجیر چرخ جریان دارد.

کرمانشاه:

بالاخره بعد از یک ماه انتظار، زمستان امسال هم خودی نشان داد و در روزهای آخر دی ماه مردم استان کرمانشاه را که چشم انتظار بارش برف بودند خوشحال و امیدوار به داشتن زمستانی پربارش کرد.

این اولین برف زمستانی امسال بود که در شهر کرمانشاه به زمین نشست تا باعث خوشحالی اقشار مختلف مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان شود.

شادمانی و خوشحالی مردم از جمله کودکان و نوجوانان که دیروز در هوایی برفی به مدارس رفته و در سر کلاس حاضر شدند در حالی اتفاق افتاد که واژه برف و سپیدی قشنگ آن در اذهانشان کمرنگ‌ شده بود.

قزوین:

بارش برف در تمامی نقاط استان قزوین از بامداد امروز یکشنبه آغاز شده و طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

بیشترین میزان بارش برف با ۱۰ سانتیمتر در ایستگاه‌های آوج، بوئین زهرا و کوهین گزارش شده است.

زنجان:

بارش برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان زنجان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

البرز:

بارش برف در شهرستان‌های مختلف استان البرز نیز از صبح امروز آغاز شده و اداره کل هواشناسی استان برای امروز، یخبندان و کاهش محسوس دما را نیز پیش‌بینی کرده است.

اردبیل:

بارش برف نسبتا سنگین طی روزهای گذشته مردم اردبیل را خوشحال کرده و طراوت و شادابی خاصی نیز به شهر بخشیده است.

برف شادی را به مردم هدیه کرد/ نعمت الهی مهمان بابرکت ۱۷ استان

خوزستان:

همزمان با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش شدید باران در شهر اهواز از ساعاتی پیش آغاز شده و تردد وسایل نقلیه با کندی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =