• ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر: 31199
  • readingTime: ۱ دقیقه
آلودگی هوا اصفهان

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل در رابطه با تعطیلی مدارس استان به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان و همچنین پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر، روز سه شنبه مورخ ۲۲ آذرماه ۴۰۱ تعطیل است.

به گزارش ایراسین، جلال سلمانی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل در رابطه با تعطیلی مدارس استان به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: با عنایت به پیش بینی سکون هوا، افزایش غلظت آلاینده های جوی وتصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان و همچنین پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر، روز سه شنبه مورخ ۲۲ آذرماه ۴۰۱ تعطیل است.

شایان ذکر است بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان، از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه، سکون جوی، سردی هوا و وارونگی دما در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان به افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبارآلودی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز می‌انجامد.

هواشناسی استان در این اطلاعیه توصیه کرده که لازم است تردد خودروها طی این مدت کاهش یافته و فعالیت واحدهای صنعتی و منابع آلاینده کنترل و مدیریت شود.
در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و زنان باردار از تردد غیر ضرور و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

گفتنی است در پی تشدید آلودگی هوای کلانشهرها، امروز مدارس تهران، البرز و تبریز غیر حضوری اما مدارس اصفهان حضوری برگزار شد. اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است و ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۲ روز هوای این دیار آلوده بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =