• ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر: 30836
  • readingTime: ۱ دقیقه
سرطان

متخصص رادیوانکولوژی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات گوارش پورسینای حکیم گفت: عامل لازم برای ایجاد کانسر معده ابتلا به یک باکتری شایع جهانی به نام هلیکوباکترپیلوری است.

پوریا عادلی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: سرطان معده پنجمین سرطان شایع در دنیا است که متاسفانه در کشور ما شیوع بالاتری نسبت به متوسط جهانی دارد.
وی افزود: سرطان معده سومین علت مرگ ناشی از سرطان در جهان شناخته شده و مرگ و میر ناشی از این بیماری موجب عوارض اجتماعی، عاطفی و اقتصادی سنگینی برای جامعه و خانواده هاست.
این متخصص رادیوانکولوژی تصریح کرد: عامل لازم برای ایجاد کانسر معده ابتلا به یک باکتری شایع جهانی به نام هلیکوباکترپیلوری است.
وی ادامه داد: این باکتری درحال حاضر این باکتری به عنوان یک عامل درجه یک ایجاد سرطان معده شناخته شده و طبق نظر اکثر متخصصین درمان به موقع این باکتری می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده همراه باشد.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات گوارش پورسینای حکیم اظهار کرد: درمان این باکتری که با رژیم چند دارویی و به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز انجام می‌شود می‌تواند مانع ابتلا فرد به سرطان معده و نیاز به درمان‌هایی همچون جراحی و شیمی درمانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =