صلاح هالند

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با غیبت تعداد بسیاری از ستارگان فوتبال همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در حدود دو هفته دیگر در قطر آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم ملی در این مسابقات حضور خواهند داشت. رقابت در جام جهانی یکی از آرزوهای هر بازیکن است، از بازیکنان بزرگ دنیا تا آماتورها همه دوست دارند تا حضور در جام جهانی را تجربه کنند.

با این حال این جام تنها برای ۳۲ کشور دنیا قابل دسترسی است، که البته از دوره بعد تعداد تیم‌ها به ۴۸ افزایش خواهد یافت. با این حال جام جهانی قطر نیز ستاره‌های غایب بسیاری دارد که به دلیل عدم صعود تیم‌های ملی‌شان به مسابقات از حضور در رقابت‌ها محروم هستند.

در ادامه تیم منتخب غایبان جام جهانی بررسی می‌شود:

دروازه‌بان: جانلویجی دوناروما

ستاره تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه پاریس سنت ژرمن یکی از مهم‌ترین غایبان جام است. او به عنوان یکی از بهترین سنگربانان دنیا موفق نشد همراه با ایتالیا جواز حضور در رقابت‌ها را به دست آورد. ایتالیا به عنوان قهرمان یورو ۲۰۲۲ پس از شکست از مقدونیه از رسیدن به مسابقات جام جهانی باز ماند تا مهم‌ترین غایب این دوره لقب گیرد.

مدافعان:

داوینسون سانچز

ستاره تاتنهام انگلیس نتوانست همراه با کلمبیا به مسابقات جام جهانی صعود کند. کلمبیا که مسابقات انتخابی را با کارلوس کیروش به عنوان سرمربی آغاز کرد، در ابتدا نتایج خوبی کسب نکرد تا دست این تیم از حضور در قطر کوتاه باشد و نتواند در گروه سخت آمریکای جنوبی جایگاهی به دست آورد.

دیوید آلابا

بازیکن کلیدی آنجلوتی در جریان قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان و لالیگا دیگری بازیکنی است که به دلیل عدم صعود اتریش به مسابقات جام جهانی، شانس حضور در قطر را از دست داد. او با تیم ملی اتریش در گروهی قرار گرفت که کرواسی مستقیم به جام جهانی صعود کرد و ولز نیز به پلی‌آف رفت.

الکساندر زینچنکو

بدون شک محبوب‌ترین ستاره تیم ملی فوتبال اوکراین در سال‌های اخیر زینچنکو بوده، بازیکنی که پست تخصصی‌اش مدافع چپ است، اما برای تیم ملی‌اش در همه نقاط زمین بازی کرده و مثمر ثمر بوده. او در فصل جاری نیز به آرسنال پیوست و یکی از ارکان موفقیت این تیم پیش از مصدومیت بود. او با اوکراین برابر ولز شکست خورد و به جام جهانی نرسید.

اندرو رابرتسون

بازیکن مورد علاقه یورگن کلوپ در لیورپول، با انبوهی از ستارگان در تیم ملی فوتبال اسکاتلند پس از شکست برابر اوکراین از حضور در جام جهانی باز ماندند.

هافبک‌ها:

جورجینیو

عافبک کلاسیک تیم چلسی و تیم ملی ایتالیا شاید در بین هواداران دو تیم از محبوبیت بالایی برخوردار نباشد، اما کیفیت او همواره زبان‌زد بود. او نیز یکی دیگر از ستارگان لاجوردی است که در جام جهانی غایب است.

فرانک کسیه

تیم ملی ساحل‌عاج شاید مهم‌ترین غایب از قاره آفریقا باشد، تیمی پر ستاره از جمله کسیه که فصل پیش با میلان سری‌آ را فتح کرد و در این فصل نیز برای بارسلونا توپ می‌زند.

مارتین اودگارد

پس از ارائه یک نمایش خوب در فصل گذشته، برای فصل جاری او کاپیتان میکل آرتتا در آرسنال شد. هافبک هجومی خوش تکنیک و خلاق توپچی‌ها در آرسنال با تیم ملی نروژ جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست نیاورد.

مهاجمان:

محمد صلاح

ستاره بی بدیل دنیای فوتبال در دو فصل گذشته، بازیکن کلیدی لیورپول، بهترین بازیکن قاره آفریقا و ستاره مورد علاقه کیروش در مصر، در بازی حساس نهایی برای حضور در جام جهانی و در میان انبوه لیزرهای سنگالی‌ها پنالتی خود را از دست داد تا تاریخ برای او و مصر تکرار نشود و این ستاره در قطر حاضر نباشد.

ویکتور اوسیمن

هفت گل و یک پاس گل، آمار استنثنایی مهاجم تیم فوتبال ناپولی در این فصل از رقابت‌های فوتبال ایتالیا است. بازیکن نیجریه‌ای که از بهترین مهاجمان فوتبال اروپا محسوب می‌شود، اما در قطر حضور نخواهد داشت.

ارلینگ هالند

فوق‌ستاره فوتبال انگلیس با آمار ۱۷ گل در ۱۱ بازی برای منچسترسیتی شاید مهم‌ترین غایب جام باشد. هالند نروژی که حالا تبدیل به یکی از بهترین مهاجمان دنیای فوتبال شده و زیر نظر پپ گواردیولا به دنبال توپ طلا است، باید مسابقات جام جهانی را از تلویزیون دنبال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =