حسینی کیا

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت فولاد گفت: ارزش افزوده بالا، اشتغال‌زایی و پیشران صنعتی از مزیت‌های توسعه زیرساخت‌های صنعت فولاد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حجت السلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در همایش فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در صنعت فولاد کشور، ارزش افزوده بالا، اشتغال‌زایی و پیشران صنعتی را از مزیت‌های توسعه زیرساخت‌های صنعت فولاد کشور دانست و افزود: در کشور ما گردش مالی صنعت فولاد هم اکنون به یک هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که گردش مالی آن در جهان بیش از یک هزار میلیارد دلار است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آینده نزدیک باید تولید فولاد خود را به بیش از ۵۵ میلیون تن در سال افزایش دهیم و این می‌تواند ظرفیت بزرگی را برای صادرات کشور فراهم کند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور باید به زیرساخت‌های این صنعت نیز توجه شود در حالی که در صنعت فولاد هم اکنون شرایط بسیار مناسبی داریم و این ظرفیت بهشت سرمایه‌گذاری در کشور است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از شاخص‌های توسعه توسعه یافتگی صنعت فولاد این است که این صنعت پیشران است و باید در این عرصه تلاش خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون در کشور ما ۳۰ میلیون تن محصولات فولادی تولید می شود در حالی که مصرف داخلی ما حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن است و مابقی باید صادر شود.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر در صنعت فولاد ظرفیت‌های بزرگی برای کشور به وجود آمده است و باید بتوانیم نقدینگی ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان کشور را به طرف توسعه صنعت فولاد و تولید سوق دهیم.

حسینی‌کیا یادآور شد: ظرفیت‌های فراوانی در صنعت فولاد در کشور وجود دارد و این مسئله نشان می‌دهد که باید از این ظرفیت به خوبی در حوزه اشتغال زایی نیز استفاده شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اصلی ترین چالش کشور بیکاری است و ابر نقدینگی در کشور مشکلات زیادی را به وجود آورده است و صنعت فولاد با توجه به تقاضای جهانی می‌تواند از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال زایی و افزایش تولید استفاده کند.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش سرمایه گذاری‌ها در صنعت فولاد، آینده روشنی در این عرصه وجود دارد و من پیش‌بینی می‌کنم که ما زودتر از ۱۴۰۴ بتوانیم به تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی در کشور دست پیدا کنیم زیرا که در عرصه صنعت فولاد ایران جزو ۱۰ کشور بزرگ تولیدکننده فولاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =